תם המשבר - תוקם וועדת שרים להתיישבות

הקמת וועדת השרים להתיישבות, אמורה למנוע בעתיד מקרים בהם שר הביטחון יהיה האחראי הבלעדי לפינוי מאחזים והתיישבויות מעבר לקו הירוק

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/01/16 15:54 יד בשבט התשעו

תם המשבר - תוקם וועדת שרים להתיישבות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

על רקע ההצהרות של חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ואורן חזן (הליכוד) כי לא יהיו מחויבים למשמעת קואליציונית בהצבעות מחר, בעקבות פינוי הבתים בחברון ביום שישי, סיכם היום (א') שר החינוך נפתלי בנט עם פורום ראשי הקואליציה על הקמת ועדת שרים, שתגביר את התיאום בנושא ההתיישבות.

המהלך צפוי להוביל לכך ששר הביטחון, משה יעלון, לא יהיה האחראי הבלעדי לפינוי מבנים הקשורים להתיישבות. התיאום יתקיים בין הממשלה, מערכת הביטחון ונציגי ההתיישבות. בנט ייפגש היום עם שרת המשפטים איילת שקד ושר החקלאות אורי אריאל ייפגשו בהמשך היום ויגבשו מתווה להפעלת הוועדה.

כזכור, ביום שישי האחרון פונו בתים שהיו מיועדים לאיכלוס יהודים בחברון, בהוראת שר הביטחון משה יעלון. חברי כנסת מהבית היהודי זעמו על ההחלטה, וטענו כי היא מנוגדת למדיניות הביטחונית של הממשלה הנוכחית.

ראש הממשלה נתניהו, הגיב לפינוי בחברון ואמר כי הבתים יתאכלסו לאחר שתהליך רכישתם יאושר: "אנחנו מדינת חוק ועלינו לכבד את שלטון החוק. ברגע שיאושרו תהליכי הרכישה, אנחנו נאפשר את אכלוס שני הבתים בחברון, כפי שקרה במקרים דומים בעבר. תהליך הבדיקה מתחיל היום, נעשה אותו מהר ככל האפשר, ובכל מקרה, אם הוא לא יסתיים תוך שבוע, אני אדאג שיימסר דו"ח מצב לקבינט".

מחר (ב'), חוק העמותות, שאותו מקדמת שקד, יעלה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. מההצבעה צפויים להיעדר חברי הכנסת חזן וסמוטריץ', אולם בסיעת ישראל ביתנו אמרו כי יתמכו בחוק, מה שאמור להעניק לקואליציה רוב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן