תלמידי הרב לוינשטיין במכתב תמיכה: "לא ייתכן שרב יעמוד תחת מתקפה על אמירת דעת תורה"

התגובות בעד ונגד דברים של הרב לוינשטיין ממשיכות לעמוד בסדר היום. תנועת נאמני תורה ועבודה: "הקהילה הלהט"בית מציבה לפתחנו אתגר הלכתי, אולם התייחסות משפילה ומזלזלת בוודאי שאינה אחת מדרכים אלו"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 17/07/16 17:05 יא בתמוז התשעו

תלמידי הרב לוינשטיין במכתב תמיכה: "לא ייתכן שרב יעמוד תחת מתקפה על אמירת דעת תורה"
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

תלמידי הישיבה לבוגרי צבא בעלי פירסמו מכתב תמיכה ברב יגאל לוינשטיין לאחר שבסוף השבוע האחרון עורר הרב סערה תקשורתית בגין התבטאויותיו לגבי הקהילה הגאה ולגבי חברי התנועה הרפורמית.

"אנו מתגברים ומתעודדים לנוכח רבותינו שלא יראים ולא חתים לומר את האמת, שאיננה ביישנית ואיננה פחדנית, שעומדים על משמר הנורמליות הישרה ומגנים מכל משמר על כל ערכי חיינו המקודשים והטהורים, שלא נכנעים ומתכבסים במכבסות המילים שמכשירות שרצים והופכות את סדרי החיים" כתבו בני הישיבה, את המכתב חתמו במשפט "אוהבים ומעריצים את אומץ הלב והחתירה לאמת ומאחלים שתזכה להמשיך להעמיד תלמידים הרבה השותים בצמא את דבריך".

משיחה עם אחד מיוזמי המכתב עולה כי "היוזמה קמה מתוך בית המדרש ועיקרה לא השיח על הביטוי עצמו אלא עצם ההשתקה של הרבנים". לא כל התלמידים אהבו את הביטויים עצמם, בהם השתמש הרב לוינשטיין אך לטענתם "לא ייתכן שרב יעמוד תחת מתקפה על לגטימיות אמירת דעת התורה שלו, המתקפה על הרב יגאל וקודם על הרב קרים היא מתקפה כנגד כל בית המדרש. יש פה סתימת פיות". לטענת תלמידי הישיבה המכתב בא למחות כנגד סתימת הפיות ולחזק את הרב יגאל בעמידתו האיתנה.

בתנועת נאמני תורה ועבודה הגיבו לאירועים האחרונים ואמרו כי "התנועה מביעה צער על התבטאויותיו של הרב יגאל לוינשטיין כלפי להט"בים. כל רב ואיש ציבור חייב לזכור שכל אדם נברא בצלם וכי המלבין את פני חברו ברבים כאילו שופך דמים. הקהילה הלהט"בית מציבה לפתחנו אתגר הלכתי וניתן להתייחס אליו בדרכים שונות, אולם התייחסות משפילה ומזלזלת בוודאי שאינה אחת מדרכים אלו". בתנועה מדגישים כי איש חינוך אחראי לתלמידיו ואינו יכול להתבטא בצורה שעלולה לפגוע בהם, פיזית או נפשית.

תנועת נאמני תורה ועבודה יצאה כנגד כנס "ציון וירושלים" בכללותו: "הרב לוינשטיין נכשל בלשונו כי נכשל גם במקום דיבורו. הכנס שבו דיבר היה מופת של חוסר סובלנות, התעלמות ממוסר יהודי והעדר יושרה בסיסית, שארגנו נציגי הארגונים החרדיים לאומיים. הגיע הזמן שהציבור הציוני-דתי יתנער מגורמים אלו, שעסוקים בעיקר בהשמצות ורדיפה של כל מי שסוטה מדעתם".

(צילום: מכתב התמיכה של תלמידי הישיבה ברב לוינשטיין)