תלמידי הרב אלון: "תקנה" שיבשו את החקירה

התלמידים שיגרו מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, בו הם טוענים כי בידיהם הוכחות להתערבות פסולה של לפחות רב בכיר אחד ב"תקנה". בפורום טוענים: גילינו אחריות אזרחית

חדשות כיפה אורי פולק 15/04/12 09:00 כג בניסן התשעב

תלמידי הרב אלון: "תקנה" שיבשו את החקירה

ערב פתיחת שלב ההוכחות במשפטו של הרב מוטי אלון ועל רקע העדויות החדשות שהגישה הפרקליטות נגדו, תלמידיו של הרב שיגרו מכתב בהול ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בטענה כי רבנים בכירים המשתייכים לפורום "תקנה" גרמו לשיבוש חקירת המשטרה.

לטענת התלמידים הרבנים הפעילו לחצים על העדים שהעידו נגד הרב אלון. "לפחות רב אחד, נשוא פנים, נכח בעת חקירת עד, ולא עוד, אלא טרח להסיעו ולהתערב בדין ודברים של העד מול חוקריו. ההתערבות מצידו של הגורם הרבני הבכיר בחקירת העד במשטרה מצטיירת כמכבש לחצים וכניסיון אובססיבי להטיה של מגמת החקירה; הן בפנייה הישירה של הגורם הרבני אל החוקרים עצמם בעת עבודתם והן בישיבה לצידו של העד ובהכוונה ברורה של גרסתו", נכתב במכתב התלמידים שפורסם היום בעיתון "ישראל היום".

תלמידיו של הרב אלון טוענים כי בידיהם מצויה הקלטה של רב בכיר המתוודה כי הוא "שומר לעצמו" את אחד העדים כ"נשק יום הדין". לדבריהם, העד מהווה "תריס הגנה עבורו ועבור חבריו הרבנים מחשש אפשרי לתביעת דיבה. משמעות הדבר כי הנער, שהיה כבר לאיש, היה מצוי תקופה ארוכה בידיו של הגורם הרבני הבכיר ככלי משחק זמין".

"מן הראוי כי כבודו ייתן דעתו למהלך שיבוש קו חקירה והטיה ברורה של גירסת עד, אם לא חמור הרבה למעלה מזה, כדי 'הדחת עד ושיבוש הליכי חקירה'", כתבו התלמידים, "הואיל ובדיני נפשות אמורים הדברים ובשמו הטוב של אדם - קניינו החשוב ביותר של אישיות ציבורית תורנית - הרי שהתערבותך לאלתר בשאלת מעמד העדויות במשפט מתנהל היא מכרעת בשירות האמת והצדק".

מפורום תקנה נמסר בתגובה למכתב כי "התנהגותו של הפורום בכל הנוגע לעדויות המשטרה הייתה מבוססת על ייעוץ משפטי והתנהלה תוך גילוי אחריות אזרחית מלאה".