תלמידי המכינות לרמטכ"ל: אל תתן יד להחלשת צה"ל

אחרי עצומת בני הישיבות שפורסמה ב'כיפה', גם תלמידי המכינות משמיעים את קולם. במכתב שמיועד לרמטכ"ל הם דורשים "לבטל את פקודת 'השירות המשותף'

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/11/16 08:48 כט בחשון התשעז

תלמידי המכינות לרמטכ"ל: אל תתן יד להחלשת צה"ל
Basal Awidat, פלאש 90, צילום: Basal Awidat, פלאש 90

חזית אחידה בין תלמידי הישיבות והמכינות בנוגע לכוונת צה"ל לשלב נשים כלוחמות שיריון. אחרי עצומת תלמידי הישיבות, שפורסמה ב'כיפה', בה הם מחו "על הניסיון להכניס לצה"ל רוחות של שירות מעורב", אתמול פורסם בחדשות 2 שגם תלמידי המכינות פנו לרמטכ"ל בדרישה דומה.

על רקע כוונת הצבא לבחון את שילובן של נשים כטנקיסטיות ובהמשך ביחידות החי"ר, בימים אלה מארגנים תלמידי המכינות הקדם צבאיות עצומה שעתידה להישלח לרמטכ"ל, גדי אייזנקוט בקרוב. בעצומה הם כתבו: "אנו תלמידים העומדים להתגייס בקרוב לשירות הצבאי מחויבים לשמור על עולם הערכים והאמונות היהודי, שלאורו גדלנו והתחנכנו" בהמשך העצומה הם מסבירים את הנזק שפקודת השילוב החדשה עלולה להסב להם ואומרים כי "פקודת השירות המשותף החדשה תקשה מאוד על כל מי שרוצה לשרת שירות משמעותי בצה"ל, ובד בבד לשמור על אורח חייו הדתי"

לסיום, הם פונים אל רא"ל אייזנקוט בדרישה לבטל את הפקודה ולא לתת יד להחלשת רוחו של צה"ל, "אנחנו פונים אליך הרמטכ"ל לבטל את פקודת השירות המשותף החדשה, לחזק את מעמד הרבנות הצבאית ולשמור על צה"ל מכניסת ערכים זרים, המחלישים את רוח הניצחון וכך לאפשר לנו ולעוד רבים לשרת שירות משמעותי".