תכנית העבודה: כך ינסה הרב שטרן לחזק הקשר לדת בי-ם

מצלמות במקום משגיחים, פיילוט כשרותי ושיח דתי חילוני. כך ינסה הרב אריה שטרן לשפר המצב העגמומי בין התושבים לרבנות בירושלים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 04/05/15 12:28 טו באייר התשעה

תכנית העבודה: כך ינסה הרב שטרן לחזק הקשר לדת בי-ם
לשכת הרב שטרן, צילום: לשכת הרב שטרן

מדד הדמוקרטיה שפורסם ב'כיפה' לפני שלושה חודשים ו-56% בלבד בקרב הציונות הדתית) הביא את רבנות ירושלים והעומד בראשה, הרב אריה שטרן, לבנות תכנית עבודה חדשה לשיפור והנגשת הקשר בין הרבנות לקהל הרחב. "עבור רבני הערים העומדים מול הציבור נתונים אלו מיותרים, הם כואבים כל יום מחדש בראותם את חוסר האמון והקשר הרפוי שבין הציבור לרבנות", נאמר בדברי ההקדמה לתכנית.

התכנית החדשה תפעל בנושאים רבים שאמורים לסייע לשיפור פניה של הרבנות, כגון, חיבור לקהילה על ידי קשר עם חיילים בודדים, עריכת סעודות לחיילים בודדים בביתו של הרב ואימוץ חיילים בודדים על ידי קהילות שונות בירושלים, מפגשים עם נוער נושר, פגישות והרצאות בפני תלמידים ותנועות הנוער.

ברבנות ירושלים הוחלט גם על הקמת אתר אינטרנט מתקדם ומעודכן עם כלל השירותים של המועצה הדתית והרבנות. האתר החדש יציע קיצור הליכי רישום לנישואין שחלקם יוכלו להעשות מעתה באינטרנט והצורך להגיע לרבנות יצטמצם ככל האפשר. בנוסף, באתר יפעל פורום שאלות ובירורים שיענה פעם ביומיים על ידי הרבנים.

גם בתחום הכשרות מתוכננת מהפכה משמעותית על ידי שימוש באמצעים טכנולוגיים לייעול ההשגחה בנוסף לרפורמה עליה כבר דיווחנו בכיפה לפני כחודש וחצי של פיילוט העסקת משגיחים שלא על ידי בעל העסק כדי לשפר את רמת הכשרות בשילוב של שקיפות של רמת הכשרות. על פי התכנית החדשה, הולכים עם העניין צעד נוסף קדימה, ההשגחה תעשה על ידי מצלמות בבתי העסק למעוניינים, זאת על מנת לחסוך בעליות המשגיח והעלאת רמת הכשרות.

בנוסף, מתוכנן אתר אינטרנט שיציג את היסטוריית הכשרות של המקום, נוכחות המשגיח ומידע נוסף על מקור המוצרים. רעיון נוסף שצורף לתכנית החדשה, הקמת ועדת כשרות מהדרין על מנת שכל המגזרים יקבלו מוצרים זולים יותר לפי השקפתם וכך ימנעו הטענות בדבר ייקור המוצרים בעקבות הכשרות.

ברבנות ירושלים מקווים שהצעדים שיעשו ישפרו את תדמית הרבנות בקרב הציבור הרחב ויחזירו את אמון הציבור על פי חזונו של הרב קוק לרבנות "עבד לעם קדוש על אדמת קודש".