Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
אמון הציבור ברבנות הראשית צנח: הנתונים הנמוכים זה עשור - כיפה

אמון הציבור ברבנות הראשית צנח: הנתונים הנמוכים זה עשור

קריסה בתמיכה ברבנות הראשית בסקר מדד הדמוקרטיה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, אמון הציבור ברבנות הראשית מתרסק ב-13% לעומת השנה שעברה. הרבנות הראשית: "מקווים שהמצב ישתנה בקרוב"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 07/01/15 09:51 טז בטבת התשעה

אמון הציבור ברבנות הראשית צנח: הנתונים הנמוכים זה עשור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

רק 9% מהחילונים מביעים אמון רב ברבנות הראשית, כך עולה ממדד הדמוקרטיה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שפורסם בתחילת השבוע ומתפרס על פני 250 עמודים. המדד שנערך בקרב 1007 נשאלים מכל שכבות האוכלוסייה חושף פרטים מטרידים על דעות הציבור בישראל בנושאים שונים.

במסגרת המדד נשאלו הנסקרים בנוגע למידת האמון שהם רוחשים לגופים שונים בישראל, ובו עולה כי מתברר שאמון הציבור ברבנות הראשית יכול לצנוח לשפלים חדשים.

הנתון המדאיג חייב להדליק נורות אדומות ברבנות הראשית, שתצטרך לשאול את עצמה כיצד הגיע לשפל שכזה. במגזר הדתי נרשם אמון גבוה יותר ברבנות הראשית, כש- 56% מהציונות הדתית טוענת כי יש לה אמון רב ברבנות, יותר מכל ציבור אחר במדינה. באופן כללי מתרסק אמון הציבור ברבנות אל מול המדד בשנה שעברה ב-13% והוא במקום הנמוך ביותר מאז שנת 2003.

חוסר האמון הכה קשות גם בתקשורת, רק 7% ממצביעי הבית היהודי מאמינים לתקשורת, זהו נתון נמוך במיוחד אפילו אל מול החרדים שם 16% מאמינים לתקשורת. ניתן אולי להסביר את הנתון הנמוך במתקפות של כלי התקשורת כלפי הבית היהודי בשנה האחרונה.

האמון בכלי התקשורת ירד השנה לנקודה הנמוכה ביותר בכל המדידות שנערכו במסגרת סקרי מדד הדמוקרטיה מאז 2003 וצנח מהשנה שעברה ב-18%. גם האמון במשטרה, בכנסת, בממשלה, ואפילו בנשיא המדינה ובצה"ל, ירדו במידה מסוימת בהשוואה לשלוש השנים הקודמות.

באופן כללי האמון ברוב המוסדות בישראל ירד השנה והגיע כמעט עד לרמה הנמוכה שאפיינה אותו בשנות השפל ביחסים שבין אזרחי ישראל להנהגתם בשנים 2010-2006.

ברבנות הראשית מוסרים בתגובה לנתונים המטרידים כי "לצערנו אנו לא מופתעים מהמגמה הזו אשר נמשכת כבר שנים ארוכות. מאז כניסתו של הרבנים הראשיים לתפקידם, לפני כשנה, הם נוסעים לכל כפר ישוב ושכונה בארץ להנגיש את היהדות לעם, ולשנות מהקצה לקצה נושאים בעייתיים הנוגעים לכל חלקי העם כמו קביעת קריטריונים במחלקות ברבנות שיסייעו לכלל הציבור ולשנות את יחסה של הממשלה אל הרבנות הראשית. אין ספק שהמשימה היא קשה והעבודה רבה, והרבנים הראשיים כמו גם הרבנות כולה עושה כל מה שאפשר כדי לשנות את הדברים אשר ברובם לצערנו לא תלויים כלל ברבני ישראל, ברבנות הראשית אלא בסטריאוטיפים ובריחוק שנוצר מסיבות רבות. הרבנות והרבנים הראשיים ימשיכו בכל כוחם לעבוד למען עם ישראל וקירוב העם ליהדות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן