תיעוד: בעז אלברט מיצהר חושמל שוב ושוב על ידי שוטרי יס"מ

אלברט, תושב יצהר שהחליט להפר צו מנהלי שאוסר עליו לשהות ביהודה ושומרון, חושמל על ידי שוטרים שהגיעו לעצור אותו, זאת למרות שלא התנגד למעצר. צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/13 08:14 יב באלול התשעג

תיעוד: בעז אלברט מיצהר חושמל שוב ושוב על ידי שוטרי יס"מ
דוברות יצהר, צילום: דוברות יצהר

בעז אלברט, תושב יצהר, חושמל שוב ושוב על ידי שוטרי יס“מ, שעצרו אותו ביום חמישי האחרון בביתו שבשכונת תקומה.

כוח יס“מ פרץ לבית משפחת אלברט ועצר באלימות קשה את אבי המשפחה, בשל אי ציות לצו מנהלי שהוצא נגדו לפני כחודש, האוסר עליו לשהות ביהודה ושומרון. בסרטון המצורף נראה אלברט רץ אל חדר פנימי עם כניסת השוטרים, ששעטו אחריו וכדי להקימו חשמלו אותו שוב ושוב באקדחי טייזר, למרות כי היה פסיבי לחלוטין ולא התנגד כלל למעצר. השוטרים עיקמו את ידיו בכח וגררו אותו מהבית החוצה. ברקע נשמע היטב קול בכיו של ילד, שביקש לצאת מהחדר אך נחסם בידי השוטרים. אחד מילדיו של בעז נדחף על ידי שוטר ונחבל.

"אחד האנשים ניסה לצאת דרך הדלת. שוטר ירה בו בטייזר בלי כל התרעה והוא נשכב על הריצפה מתפתל. בינתיים התנפלו 5 שוטרים על בועז, השכיבו אותו על הריצפה וכמעט שברו את ידו", תיאר בזעזוע איציק שדמי שהיה עד לאירוע, ”הוא התחנן מכאב וצעק שהוא לא מתנגד. אשתו ואני אמרנו להם שהוא לא מתנגד ושיפסיקו עם האלימות. הם לא שמעו ואח"כ הוציאו אותו והלכו. לפי הצעקות שלו בדרך אני מבינים שירו בו בדרך יותר מפעם אחת“.

השוטרים יצאו מהבית עם בעז הכפות, והחלו בדרכם חזרה לעבר ניידת המעצר שהמתינה כאמור בכפר הערבי. בדרכם המשיכו לחשמל את אלברט, כשהם צורחים עליו לקום ולהזדרז.

"היינו שלמים עם העובדה שבעז ייעצר מתישהו והתכוננו לכך, אך שום דבר לא הכין אותי לאכזריות השוטרים בעת המעצר", אמרה עירית, אשתו של בעז, "שמעתי את זעקות הכאב שלו כשחושמל שוב ושוב על ידי השוטרים מאחר ולא הסכים לעזוב את הבית בעצמו. כשהוא נלקח למעצר, היה כבר חשוך אבל מדי פעם שמענו עוד זעקה ועוד זעקה, ואת צרחות השוטרים "אם לא תקום נחשמל אותך שוב".

ביום שישי הובא אלברט לבית המשפט השלום בכפר סבא שם ביקשה המשטרה את הארכת מעצרו עד תום ההליכים. לבסוף הוא שוחרר לביתו, אך הובהר לו כי אסור לו לחזור לשטחי איו“ש. השופטת ביקרה את התנהלות המשטרה באירוע.