תחרות שירי האהבה המולחנים: הזוכים

המקום הראשון נבחר פה אחד וגם חביב הקהל היה די ברור. 27 שירים השתתפו בתחרות שירי אהבה לט"ו באב בשיתוף עם אתר ביכורים ובית ספר למוזיקה מזמור. בואו לשמוע את הזוכים

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 29/08/16 16:26 כה באב התשעו

תחרות שירי האהבה המולחנים: הזוכים

כחודש לפי ט"ו באב יצא אתר כיפה בשיתוף אתר ביכורים ובית הספר למוזיקה מזמור בתחרות שירי אהבה לקראת ט"ו באב. 33 שירים הוגשו לתחרות, 27 מתוכם עמדו בתקנון ופורסמו בדף התחרות. לקראת ט"ו באב פורסמו השירים ונבחרו שירי האהבה הטובים ביותר.

הזוכה במקום הראשון הוא אורי וייל בשירו "פשוט ונוגע". איציק וייס, מנהל בי"ס מזמור ושופט בתחרות אמר על השיר : "השיר הזוכה של אורי היה באמת מיוחד. שונה ובשל ביותר. גם אם מנקים ממנו את העיבוד ומקסים שכבר נוסף לשיר, השיר עומד בפני עצמו."

את פרס חביב הקהל קיבל יאיר הררי, שהוא גם תלמיד בית ספר מזמור, שירו "את" גרף עשרות לייקים בפייסבוק והיה הפופולארי ביותר ברשת מבין שאר השירים.

שיר נוסף, שזכה בעשרות לייקים של גולשים אבל לא במקום הראשון הוא "אותך מבקש" של משה נריה כורסיה.

השופטים בתחרות היו מיכל אשל, עורכת אתר ביכורים ואיציק וייס, מנהל בית הספר מזמור אשר יעניק את הפרסים.

"ראשית אני חייב לציין, שמאוד הופתעתי מהכמות ומההיענות הרבה להגשת השירים" אמר איציק וייס. "אין כמו טו באב ואש האהבה שיעיר בנו השראה לכתיבה והלחנה. השיר הזוכה של אורי היה באמת מיוחד. שונה ובשל ביותר. גם אם מנקים ממנו את העיבוד ומקסים שכבר נוסף לשיר, השיר עומד בפני עצמו. מבחינת מלל, מבחינת סגנון וגרוב. לרוב, שירי אהבה באים בקצב איטי ולעיתים אף מלאה, אבל לא בשיר הזה. וזה מה שצד אותך על ההתחלה. יישר כח אורי" אמר וייס.

"חביב הקהל, הוא שירו של יאיר הררי, תלמידי המוכשר והמבורך בכישרונות בבית ספר מזמור. לא הופתעתי. אין ספק שאם הקהל אומר- כנראה שתצליח". וייס הוסיף כי הוא "שמח מאוד על שיתוף הפעולה המובן מאליו בין אתר ביכורים לבין בית ספר מזמור. אשמח בעתיד לשיתופי פעולה איתכם, חברי ביכורים. בואו בשמחה אלינו, ונוכל להרים אתכם גבוה, למחוזות גבוהים ועמוקים במוזיקה שלכם. הן כנגנים והן כיוצרים".

על השיר הזוכה אמרה מיכל אשל, עורכת באתר ביכורים: "שיר שחוזקו ביצירת אוירה זורמת, קלילה, פשוטה ונוגעת מתוך עושר מוזיקלי וגיוון בכלים ובקולות, בצורה מאוזנת ומאוד נעימה לשמיעה. גם הטקסט לא נזנח, הוא אישי ומתקשר וההגשה הומוריסטית ומלאת אופי".

על שירו של יאיר הררי, שזכה בפרס חביב הקהל, אמרה מיכל: "שיר בעל רגישות מוזיקלית גבוהה בעיבוד, בלחן ובנגינה. המילים הקרובות והשירה הכנה הנובעת מעומק הלב סוחפות אחריהן, כפי שהקהל הצביע והעיד בעצמו".

מיכל התייחסה גם לשירו של משה נריה כורסיה שזכה במקום השני בקטגוריית חביב הקהל "שיר רומנטי, פשוט ונגיש. מתוך הפשטות ניכרת הכוונה הפנימית והאהבה בה נכתב ומבוצע השיר, שמצליח לגעת בבסיס הרגש המשותף לכל מי שאוהב".

לשמיעת כל השירים בתחרות לחצו כאן