תחקיר: מאות חסידי קרעטשניף הצביעו בעד בנט

מאות החסידים, שלא מתגייסים לצה"ל ושבבחירות בכלל הצביעו ל"יהדות התורה", התפקדו בבחירות הפנימיות ל"בית היהודי" והצביעו בעד בנט לראשות המפלגה: "ככה הרבי אמר"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/03/13 10:02 כא באדר התשעג

תחקיר: מאות חסידי קרעטשניף הצביעו בעד בנט
ערוץ הכנסת, צילום: ערוץ הכנסת

מאות חסידי קרעטשניף וחב“ד ברחובות התפקדו ל“בית היהודי“ והצביעו בעד נפתלי בנט, בפריימריז לראשות המפלגה, זאת בזכות פעילותם של ”קבלני קולות“ אשר דאגו להתפקדות החסידים - שבבחירות הכלליות בכלל הצביעו למפלגת ”יהדות התורה“. התחקיר דווח בערב שבת על ידי הכתבת הפוליטית איילה חסון, בערוץ הראשון.

אז איך החסידים, שלא מתגייסים ומתנגדים לגיוס לצה“ל, הצביעו בעד בנט בקרב מול אורלב - ומה בכלל הקשר ביניהם? א‘, חברת הקהילה, אמרה כי ”הצבענו לבנט כי כך הרבי אמר... יש לו עיניים רוחניות והוא רואה למרחוק. כל המשפחה הצביעה בעבורו... אנחנו עושים מה שהרבי אומר והוא אמר בשעתו כשהתפקדנו לבנט להצביע עבורו, אחר כך הצבענו ג‘ בבחירות הכלליות“.

בקלפי ברחובות הביס בנט את אורלב 625 מול 122, כששיעור ההצבעה בקלפי עמד על 95%. ההתפקדות לבית היהודי הייתה כרוכה, על פי חוק, בתשלום דמי חבר כמובן. חסיד אחר הסביר כי ”היו אנשי קשר שהעבירו לנו כסף מזומן, אנחנו שילמנו לועדת המפקד בצ‘ק וקיבלנו במזומן חזרה. זו עובדה. חברים שלי קיבלו כסף“.

בלשכתו של בנט הגיבו לדיווח ואמרו כי ”יו“ר המפלגה נפגש במהלך הפריימריז עם אלפי אנשים, כולל האדמו“ר שהוזכר בדיווח. לא שולם, לא הובטח ולא יובטח דבר בעבור תמיכתם במועמדותו של בנט, אלא הוא ימשיך ויילחם בכל תופעה שכזאת, כפי שהוכיחה פעילותו בעבר“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן