תחקיר: בתי הדין בישראל מאשרים לשאת אשה שנייה

ארגון בשם "הבית היהודי השלם" פועל למטרות שידוכי נשים רווקות לגברים נשואים, בעיקר במגזר הדתי - בניגוד לחוק האוסר על פוליגמיה. תחקירנית חדשות 10 פנתה לארגון, ושודכה לנשוי מזה 26 שנים. צפו בתחקיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/16 10:12 כז בכסלו התשעז

תחקיר: בתי הדין בישראל מאשרים לשאת אשה שנייה
צילום מסך של האתר, צילום: צילום מסך של האתר

ארגון "הבית היהודי השלם": "המדינה מאפשרת בפועל נישואין דתיים פוליגמיים בהיקף גדול במגזר הערבי, ובשל כך הריבוי הטבעי גדול מזה של היהודי, מה שתומן ברובו סכנה ליהודים. החוק מכוון למעשה רק כנגד הציבור הדתי, ומתיר נישואין פוליגמיים באישור בית הדין ונשיא בית הדין. אלו עם כל הכבוד נמצאים בעמדות לחץ רבות מצד הציבור החילוני וארגוני הנשים, וחוששים לאשר בחתימתם את הנישואין. מדובר באנשים ונשים האחראיים לגורלם, הן אוונגרד חשוב לפתרון בעיית 'עודף' גדול של נשים בשוק הנישואין, להבטחת הרוב הדמוגרפי של היהודים במדינה, ולהבטחת זכותן של נשים דתיות להיות אימהות".

הרב עמאר: "הרב אינו מתייחס לדברים שנעשו במסגרת בית הדין".

הנהלת בתי הדין הרבניים: "לעיתים, כאשר לא ניתן לבצע את הגט בשל מצבה הרפואי או הנפשי של האישה, או בשל סירובה לקיים פסק דין של גירושין, ולאחר שניתן לה זכות ערעור ונוסף על כך שימוע בפני בית הדין הרבני הגדול, ניתן היתר נישואין על ידי מאה רבנים. מדובר בהיתר חריג הנעשה פעמים בודדות באופן נדיר ביותר".