תושבי ת"א לצה"ל: עניי עירך קודמים

במסגרת שירותם הצבאי, חיילי צה"ל מתנדבים במועדונים עם ילדי העובדים הזרים בת"א. יוזמה חדשה של תושבי האזור קוראת לצה"ל להפנות את המשאב האנושי למי שזקוק לו לא פחות - תושבי האזור הישראלים.

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 09/11/15 09:49 כז בחשון התשעו

תושבי ת"א לצה"ל: עניי עירך קודמים
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

יוזמה עצמאית חדשה של אבי כהן, חייל צה"ל יליד שכונת התקווה בדרום ת"א, מנסה לשנות את מפת ההתנדבויות של חיילי צה"ל בדרומה המוזנח של העיר תל אביב.

"כיום יש מצב שחיילי צה"ל מגיעים כדי להתנדב ולסייע לילדי העובדים הזרים. זהו אבסורד לנוכח העובדה שישנם ילדים ישראלים רבים שיכולים להיעזר בהתנדבות הזאת", הוא מסביר ל'כיפה'.

כהן, שמדריך בתנועת בני עקיבא קרוב ל-4 שנים, פנה השבוע במכתב לחיל החינוך והתלונן על הנושא. "בתור חייל הנמצא בשירות חובה בצה"ל ותושב דרום ת"א מיום היוולדי, ברצוני להציע לכם לשנות את סדר העדיפויות באשר לקבוצות חיילים שבאות להתנדב בדרום ת"א" כתב כהן תוך שהוא מפנה לדברי התלמוד המפורסמים - "עניי עירך קודמים".

לדבריו של כהן, לסייע לתושבי דרום תל אביב הישראלים זה עניין מוסרי ממדרגה ראשונה: "יש צורך לעזור קודם לנוער בסיכון בתל אביב שזקוק באופן נואש לסיוע בשיעורי הבית ובחיבור לדמויות ראויות לחיקוי כמו החיילים שיכולים לסייע מאד לקידומו", מסביר כהן וטוען כי בדרום ת"א ישנם מוסדות חינוך רבים שישמחו לפתוח את שעריהם להתנדבויות של קבוצות חיילים מאורגנות והוא מציע את עזרתו לנושא ומוכן לקשר את חיל החינוך למוסדות רלוונטיים.

"יש גם את סניפי בני עקיבא שיכולים להתנדב ולעזור לילדים בשיעורי בית אך אני מקווה להשיג קודם את תמיכת חיל החינוך בנושא ואז אוכל להמשיך ולפנות לגורמים נוספים שיוכלו לתת יד ולסייע", אומר כהן ומתייחס גם למצב השכונה באופן כללי, "אנו סובלים רבות מהעובדים הזרים שנוהרים לעבר השכונה. צריך לעודד התיישבות של סטודנטים, במקום השכרת דירות לשוהים בלתי חוקיים, דבר שגם מנוגד להלכה" כלשונו.

כהן מסביר כי כי כרגע הוא חש שהנושא לא עלה מספיק למודעות מה שמקשה עליו בהתנהלות מול חיל החינוך, "חשוב לי שאנשים יצטרפו לקבוצת הפייסבוק שהקמתי ('חיילים מתנדבים בדרום תל אביב. בפקודה' נ"ל) ויעלו את המודעות לעניין"

כהן מדגיש כי למרות שיש כאלו שיתפסו את היוזמה שלו כגזענות היא איננה כזאת. "לא מדובר בגזענות או בהתנגדות לסיוע לעובדים הזרים בשל דתם, צבע עורם או כל פרמטר אחר אלא בשם המוסריות יש לסייע קודם ל"עניי עירנו" ורק אחר כך לסייע לאחרים" חותם כהן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן