תושבי עמונה לשרי הממשלה: בידיכם לעצור חורבן היישוב

תושבי המאחז, שהריסתו מתוכננת עד לסוף השנה האזרחית הנוכחית, פנו לשרי הממשלה בבקשה להכשיר את היישוב: "בידיכם למנוע מתח הטומן בחובו התפרצות מאסיבית ציבורית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/06/12 10:59 ד בתמוז התשעב

תושבי עמונה לשרי הממשלה: בידיכם לעצור חורבן היישוב
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

תושבי עמונה פנו היום (א') לשרי הממשלה בבקשה להכשיר את המאחז ולמנוע את הריסתו, המתוכננת עד לסוף השנה הנוכחית. מכתב התושבים נשלח על רקע הודעת עדכון הצפויה להימסר לבג"ץ בימים הקרובים ובו היא צפויה לדווח על התקדמות המגעים לפינוי מרצון של המאחז.

"אנו פונים אליך על מנת שהודעת העדכון תבשר על שינוי מהותי בעמדת המדינה ולפיה בתי היישוב לא ייהרסו", כתבו התושבים, שציינו כי "כיישוב שהפך בכורח הנסיבות לסמל ההתיישבות אנו תקווה שתפעל להסדרת היישוב ולמניעת מראות דומים לאלו שהיו בעמונה לפני שש שנים".

התושבים ציינו כי "עמונה היא ישוב חי ושוקק שהוקם לפני למעלה מחמש עשרה שנה. הישוב בתמיכה מלאה של משרדי הממשלה בתחומי התשתיות, החינוך, הקהילה והשירותים המוניציפליים והוא סמוך מאוד לישוב הוותיק עפרה. אנו קהילה צעירה ומתפתחת, וזכינו להקים בישוב - בית כנסת, מקווה, משחקיה, ספריה ומרכז מבקרים. בתחום החינוכי, יש בעמונה - מעון, שני גני ילדים ובית ספר לבנים. בחלקו הצפוני של הישוב התפתחה חקלאות ענפה, ובה - דיר כבשים, מטעי גפנים, פטל וגודגדנים. לצד מבנים עראיים, הוקמו בישוב מבני קבע רבים. מרקם החיים הייחודי הזה נמצא היום בסכנת חורבן, ובידכם לעצור זאת".

עוד ציינו התושבים כי מבחינה משפטית "עמדתה של הפרקליטות מבחינה משפטית גרידא, מוטעית מיסודה וכי גם בלי חוק ההסדרה ישנה תשתית משפטית איתנה דייה כדי להכשיר למפרע התיישבות יהודית חלוצית ביהודה ושומרון שנעשתה על קרקעות שלגביהן נטענו טענות רישום שונות".

התושבים הוסיפו כי "ראש הממשלה והשרים התחייבו שהריסת בתי האולפנא לא תהווה תקדים להרס וכי לא יהיה הרס נוסף. הודעת העדכון בענין עמונה היא מבחנה של התחייבות זו. נא, אל תפגעו באמון שהציבור רוחש לכם כממשלה לאומית-יהודית. נא פעלו למימוש התחייבות זו ופירקו בכך את המתח ההולך וגובר בהתיישבות ומחוצה לה, מתח הטומן בחובו התפרצות מאסיבית ציבורית שתביא חלילה לאותם מראות שראינו בעמונה לפני כשש שנים".