תושבי עמונה הגישו תשובה רשמית לבג"ץ

"התושבים מחויבים לפינוי בדרכי שלום וללא כל עימות והתנגדות" כתבו תושבי עמונה אך הדגישו כי הם "משוכנעים שהמדינה תעמוד אף היא בהתחיבויותיה שלה המפורטות בהסכם"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 22/12/16 12:36 כב בכסלו התשעז

תושבי עמונה הגישו תשובה רשמית לבג"ץ
צעירי עפרה, צילום: צעירי עפרה

תושבי עמונה השיבו תשובה רישמית לבג"ץ לפיה הם מקבלים את המתווה שהוצע להם על ידי הממשלה ומחויבים אליו וכי פינוי היישוב ייעשה ללא עימותים או התנגדות.

"למען הסר ספק, כלל המשיבים תושבי עמונה רואים עצמם מחויבים, בחתימת הנהגת הישוב הנבחרת להסכם לפינוי ולקידום אפשרויות הסדרת עמונה וממילא גם למתווה המצורף אליו על פיו הם מחויבים לפינוי בדרכי שלום וללא כל עימות והתנגדות, וזאת בהתאם להחלטה שהתקבלה בישוב" נכתב בהצהרת התושבים שהוגשה הבוקר לבג"ץ.

ההודעה הגיעה בעקבות דרישת בית המשפט העליון מכל התושבים להביע באופן אישי מחויבות לפתרון שהוצג על ידי המדינה ולהסכמה לפנות את ביתם בהתאם למתווה. תושבי עמונה כתבו בתשובתם לבג"ץ כי "התושבים משוכנעים שהמדינה תעמוד אף היא בהתחיבויותיה שלה הפורטות בהסכם". הממשלה התחייבה, בין היתר, לבנות מבנים חלופיים לשימוש התושבים בעמונה.

אמש פורסם ב'כיפה' כי שופטי בית המשפט העליון, נשיאת ביהמ"ש העליון מרים נאור, השופטת אסתר חיות והשופט חנן מלצר פרסמו החלטת ביניים לפני מתן מענה לבקשת הדחייה של המדינה בפינוי עמונה. בהחלטה קבעו השלושה כי הצהרתם של תושבי עמונה על הצטרפותם לבקשת הדחייה של המדינה איננה מספיקה.

"כדי להסיר כל ספק", כתבו שופטי בג"ץ. "מתבקשים כל המשיבים תושבי עמונה להצהיר בלשון חד משמעית, כי הם מסכימים ומתחייבים כולם כאיש אחד לפינוי בדרכי שלום וללא עימות והתנגדות. זאת ככל שייקבע מועד נדחה על-ידי בית המשפט, ומבלי שיש בדבר משום הבעת דעה מצדנו בשלב זה".