תושבי מודיעין לא רוצים חרדים בפארק

עמותת "מודיעין חופשית" טוענת כי מאות חרדים מרמת בית שמש ומודיעין עילית "מטנפים את הפארק והופכים אותו לצפוף". כעת הם רוצים לגבות תשלומי כניסה, כדי לנסות ולהניא אותם מלהגיע

חדשות כיפה אורי פולק 31/08/11 18:11 א באלול התשעא

תושבי מודיעין לא רוצים חרדים בפארק
ד"ר אבישי טייכר-cc-by, צילום: ד"ר אבישי טייכר-cc-by

קבוצה של תושבים חילונים בעיר מודיעין מעוניינים לגבות תשלום בכניסה לפארק העירוני, זאת במטרה לצמצם את מספר המבקרים החרדים המגיעים אל הפארק מהיישובים הסמוכים, דוגמת רמת בית שמש ומודיעין עילית.

את מהלך השנאה מובילה בחודשים האחרונים עמותת "מודיעין חופשית", הפועלת למען "שמירת הצביון החילוני בעיר". לטענת התנועה, לקראת סוף החופש הגדול ובשל חופשת "בין הזמנים", הגיעו אל הפארק מאות חרדים אשר לכלכו את הפארק. אבי אלבז, תושב העיר וחבר התנועה, אמר לעיתון "הארץ" כי "יש שם כל ערב איזו הילולה של מאות משפחות חרדיות שמגיעות לשם לחגוג. הם באים בהמוניהם בהסעות מאורגנות מכל האזור. לא ייתכן שאנחנו, תושבי העיר, מימנו מכספי המסים שלנו את הקמת הפארק, בעוד מי שבעיקר נהנה מהפארק אלו אנשים תושבי חוץ, וזה לא משנה אם הם חרדים או תושבי חוץ".

לטענת אלבז, "חלק מתושבי העיר נמנעים מללכת לשם בגלל ההמולה שם עם המשפחות החרדיות שמגיעות לשם בהמוניהן. הם משאירים המון לכלוך, אי סדר וטינופת. הם לא מנקים ולא עוסקים בתחזוקה ובתשלומים השוטפים שהעירייה מוציאה כל חודש לטובת ניקיון המקום ותחזוקת המקום".

יוזמי המהלך פתחו באחרונה קבוצות בפייסבוק ופורומים משותפים למען המטרה, כולל עצומה שהופצה בין התושבים, בה נכתב כי "חייבים לשים קץ למצב האבסורדי בו תושבי העיר כבר אינם באים למקום בשל הצפיפות והלכלוך". בשלב זה פנו התושבים לעירייה כדי שזו תסדיר תשלומי חנייה למבקרים בפארק, בתקווה שהדבר יניא חלק מהאורחים מלבוא.

מעיריית מודיעין נמסר בתגובה כי "מאז פתיחתו לפני כשנה וחצי הפך פארק ענבה מוקד משיכה לאלפי מבקרים מדי יום. כידוע, בית המשפט קבע בכמה מקרים בארץ, ובהם גם פארק רעננה, כי יש לפתוח פארקים עירוניים לקהל הרחב ללא תשלום ולרשות המקומית אסור לגבות דמי כניסה אליהם. גם חנייה בתשלום אינה רלוונטית למקרה, מכיוון שסמוך לפארק הקימה העירייה בשיתוף עם רכבת ישראל שלושה חניונים לתושבי העיר ואין בכוונת העירייה להגביל חנייה זו ולגבות עליה תשלום, גם אם מדובר בסכום מופחת".