תושבי גבעת אסף מפגינים מול הממשלה בדרישה להכשיר חוקית את היישוב

המדינה צפויה למסור בעוד כשבוע את תשובתה לבג"ץ, שדחה את החלטת הפינוי במטרה לברר את מעמדו החוקי של היישוב. המתיישבים במקום טוענים כי הקרקעות הפרטיות, העומדות בלב המחלוקת, נרכשו כדת וכדין

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/05/13 12:03 כה באייר התשעג

תושבי גבעת אסף מפגינים מול הממשלה בדרישה להכשיר חוקית את היישוב
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

תושבי גבעת אסף שבבנימין מפגינים היום (א‘) מול ישיבת הממשלה בירושלים, בדרישה כי הממשלה תקבע בתשובתה לבג“ץ כי אין בכוונתה להרוס את בתיהם. בגבעת אסף מתגוררות כ-30 משפחות.

לפני כשנתיים הודיעה המדינה כי תהרוס בנייה שבוצעה על קרקע פרטית, אך לאור העובדה כי המתיישבים רכשו את הקרקע באופן חוקי, ביקשה המדינה לדחות את ההכרעה בסוגייה עד לבירור מעמדו החוקי של היישוב. בעוד כשבוע מהיום, צפויה המדינה להעביר את תשובה לבג“ץ ולהכריע בנושא. ביישוב טוענים כי הקרקעות בגבעת אסף נרכשו כדין וכי כיום אין שום מניעה להכשיר חוקית את הקרקע.

לצד ההפגנה, ביישוב ממשיכים במאמצים פוליטיים מול ”הבית היהודי“ ומול נציגי הממשלה, על מנת להוביל להחלטה שתכשיר את היישוב. בין היתר מתמקדים המאמצים מול השר נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, והשר אורי אריאל, שר הבינוי והשיכון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן