תושבים בעתניאל ביטלו חוג בית של בתיה כהנא דרור

נמשך העימות בין מתמודדות הפריימריז בבית היהודי בתיה כהנא דרור ויהודית שילת: חוג בית שתוכנן לכהנא דרור בישוב עתניאל בוטל והיא מאשימה: "יש במפלגה אנשים שמנסים לתפוס כותרות ולצורך כך מוכנים לרמוס אחרים".

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/01/15 17:56 י בטבת התשעה

תושבים בעתניאל ביטלו חוג בית של בתיה כהנא דרור
אריאל אלון, צילום: אריאל אלון

שלשום התראיינה עו"ד בתיה כהנא דרור לרזי ברקאי בגלי צה"ל. במהלך הראיון שאל ברקאי את כהנא דרור האם היא תומכת בשתי מדינות לשני עמים. כהנא דרור ענתה "אני פרגמטיסטית. לא אמרתי שאני בעד החזרת שטחים" והוסיפה כי מבחינתה ניתן לדבר על חילופי שטחים.

תוך זמן קצר הוציאה יהודית שילת, מתמודדת אחרת בפריימריז, הודעה בזו הלשון "ראוי שבתיה כהנא תתמודד במרצ ולא בבית היהודי". בהודעה שהפיץ המטה של יהודית שילת נטען כי כהנא דרור אמרה בראיון לגל"צ "אני בעד שתי מדינות לשני עמים".

בעקבות הסערה שנוצרה בעקבות פרסום דבריה של כהנא דרור התפרסמה הודעה מטעם מפלגת הבית היהודי שבה נאמר "מדינה פלסטינית - לא בבית ספרנו. הבית היהודי מתנגדת נחרצות לנסיגה מחבלי ארצנו, והציבור יבחר את המועמדים הנאמנים לאידיאולוגיה של המפלגה".

כהנא דרור הכחישה כי אמרה את הדברים וטענה כי המטה של יהודית שילת סילף את דבריה אולם היה מי שלא התמהמה: גורם בישוב עתניאל אשר הזמין אל כהנא דרור לחוג בית בישוב, התקשר אליה ואמר כי בעקבות דבריה לא צפויים משתתפים בחוג הבית ולכן מוטב יהיה אם לא תגיע לישוב במועד שאליו הוזמנה.

עוד לפני כן הגיעה כהנא דרור לפאנל מתמודדים באולפני רדיו גלי ישראל, שם נתקלה בשילת אשר החלה לצעוק עליה במסדרונות תחנת הרדיו.

בתגובה לפרסום ההודעה מטעם שילת ולביטול חוג הבית אמרה כהנא דרור: "אני מייצגת את הקול של הרוב הציוני דתי בישראל הרואה את המציאות באופן מפוכח לעומת קבוצות משחיות קיצוניות אותן מייצגת שילת. אני ימנית ומשתייכת למחנה הלאומי אך בה בעת מציאותית ופרגמטית. באותו שידור הדגשתי כי אין לנו פרטנר כעת וכי כל פתרון עתידי רציני יהיה כרוך בפשרה טריטוריאלית מסוימת".

כהנא דרור תקפה את מבקריה ואמרה "מה שמפריע למתמודדים אחרים בפריימריז זאת התפיסה הליברלית והפמיניסטית שלי. זה מטריף אותם שאשה יכולה להיות דתיה לאומית ובאותו זמן ליברלית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן