תורם אלמוני מוכן לממן העלאת קברו של רבי נחמן מברסלב

ח"כ דני דנון פנה לראש הממשלה, בבקשה כי זה יפעל למען העלאת עצמותיו של רבי נחמן מברסלב, לקבורה בהר הזיתים בירושלים. ח"כ דנון: "זו הזדמנות נדירה לעשות צדק עם הרב, שהארץ הייתה חשובה לו"

חדשות כיפה אורי פולק 30/11/11 13:21 ד בכסלו התשעב

תורם אלמוני מוכן לממן העלאת קברו של רבי נחמן מברסלב

ח"כ דני דנון פנה היום (ד') לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כדי שזה יעלה בפני נשיא אוקראינה שיבקר מחר בארץ, את נושא העלאת עצמותיו של רבי נחמן מברסלב - מאומן שבאוקראינה לארץ. דנון ציין כי תורם פרטי שמוכן לשאת בכל הוצאות העלאת הקבר.

"מאות אלפי מאמינים מישראל, שאין בידם את היכולת הכלכלית להגיע ולהתפלל בקברו של הרב, יוכלו לממש את אמונתם", הסביר דנון את פנייתו וציין כי ביקורו של נשיא אוקראינה בישראל, מהווה הזדמנות היסטורית להעלאת עצמות הרב.

"יש לנו הזדמנות נדירה לעשות צדק עם הרב נחמן מאומן, אשר ארץ ישראל הייתה כל כך חשובה לו. העלאת עצמותיו לארץ תהייה תעודת כבוד היסטורית למדינת ישראל- ביתה של העם היהודי", הוסיף דנון בפנייתו לראש הממשלה.

התורם האנונימי, הבהיר כי הוא מוכן להשקיע כל סכום שיידרש בכדי להביא את עצמות הרב לקבורה במדינת ישראל. ח"כ דנון, כבר החל בבחינת מקומות להעלאת העצמות, והר הזיתים בירושלים, מהווה מיקום פוטנציאלי מרכזי.

קברו של רבי נחמן מברסלב מהווה מוקד משיכה להמונים, בעיקר בראש השנה, בין במבקרים בישראל ובין מהעולם כולו. המאמינים מגיעים למתחם הקבר בייחוד בסביבות ראש השנה. זאת על סמך אמונתם כי רבי נחמן הבטיח בצוואתו כי כל אדם אשר יגיע להתפלל בראש השנה על קברו יוציא אותו מייסורי הגיהינום, אפילו אם יצטרך "למשוך אותו בשתי פאותיו".