תוקצב גיוס החרדים לצה"ל

נחתם הסכם תקציבי בין משרד האוצר למשרד הביטחון, שיאפשר גיוס מאסיבי של חרדים לצה"ל. יו"ר הוועדה לשיוויון בנטל, ח"כ איילת שקד: "החוק הזה יעזור להלחם בעוני של החברה החרדית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/13 09:53 כד בכסלו התשעד

תוקצב גיוס החרדים לצה"ל

לקראת סוף דיוני הוועדה לחוק לשוויון בנטל, התכנסה הבוקר הוועדה, בראשותה של ח"כ שקד, לדיון נוסף בנוכחותו של הרמטכ"ל, רא“ל בני גנץ.

”אנו נמצאים כעת בשלבים האחרונים של עבודת הוועדה, ומתכנסים להחלטות המהותיות שיקבעו את גורל החוק לשבט או לחסד“, אמרה שקד, ”לצערי, אנו לא הראשונים להימצא בנקודה זו. רבים וטובים היו כאן לפנינו בניסיון להסדיר את עניין גיוס הציבור החרדי ושילובו בשוק העבודה וכשלו. כישלון זה נבע ממספר סיבות שבראשן תת תקצוב של משרד האוצר ומשרד הביטחון לגיוס החרדים ולחוסר מיקוד של הצבא בשנים עברו. בשעה טובה הודיעו לי כעת נציגי משרד האוצר כי נחתם הסכם תקציבי בין האוצר לביטחון אשר יאפשר את גיוס החרדים".

לאחרונה פרסם מכון טאוב לחקר מדיניות חברתית בישראל כי 70% מהחרדים נמצאים מתחת לקו העוני לפני תשלומי העברה ו 53% לאחר תשלומי הרווחה והסיוע. "הממשלה הקימה ועדה מבורכת למלחמה בעוני, ואני אומרת לכם שהחוק יהיה משמעותי יותר מהוועדה, מכיוון שהנתונים מראים כי 85% מהחרדים שהתגייסו השתלבו בשוק העבודה, וכך גם תהיה המגמה באם יתגייסו. זוהי ביצה ותרנגולת, במובן החיובי של המילה", אמרה שקד.

שקד פנתה לרמטכ“ל ואמרה כי היא מבינה שהצבא ערוך ומעוניין בגיוס החרדים. הרמטכ"ל הודיע כי מטרתו הסופית של הצבא היא גיוס שווה לכולם בתנאים שווים לתקופה שווה וכי תקוותו כי זמן שירות החובה ירד כתוצאה מכך. בנוסף, התייחס לשאלותיה של שקד והודיע כי בכל הנוגע להארכת שירות נשים הצבא מעוניין בהארכת שירותן, ובכל הנוגע לגבי העלאת שכר משרתי חובה ב20- בינואר יועלה שכר דמי הקיום לחיילים בעשרים אחוזים.

"רבים נכשלו לפנינו, אך אני חשה כי אם ניכשל הפעם, אם נחוקק חוק שייחקק במרומי האולימפוס של ההצהרות הדקלרטיביות, אך לא יהיה ניתן ליישום דה-פקטו, הרי שאנו מרחיבים את הקרע בין כלל הציבור הישראלי לציבור החרדי באופן שספק אם תינתן לנו עוד הזדמנות לאחותו. לכן אני מבקשת מכל הנוגעים בדבר, ובראשם חברי הוועדה, להבין את האחריות המוטלת עלינו ולעשות ככל שביכולתם על מנת שהחוק שייצא מחדר זה יוביל לחיבור ואחדות ולשילוב מירבי ולא חס ושלום לקרע ופילוג, אני אישית אדאג לכך מצידי", סיכמה שקד.