תוצאות האמת: 30 מנדטים לליכוד, שולי מועלם ויחד בחוץ

תוצאות האמת קובעות: 30 מנדטים. הרשימה המשותפת יורדת מעט ומרצ מתחזקת. שולי מועלם ומפלגת יחד בחוץ

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/03/15 09:17 כח באדר התשעה

תוצאות האמת: 30 מנדטים לליכוד, שולי מועלם ויחד בחוץ
דובר צהל, צילום: דובר צהל

תוצאות האמת שנחשפות הבוקר (ה') קובעות כי הליכוד היא המפלגה הגדולה בכנסת הקרובה, עם 30 מנדטים, זאת לעומת 24 מנדטים למחנה הציוני, והרשימה המשותפת של הערבים, שמתברגת למקום השלישי עם 13 מנדטים.

יש עתיד מקבלת 11 מנדטים, מה שמשאיר את אלעזר שטרן מחוץ לכנסת ומפלגת כולנו מקבלת 10 מנדטים. הבית היהודי נשארת עם 8 מנדטים, מה שאומר שחברת הכנסת שולי מועלם לא תהיה בקדנציה הבאה חברת כנסת, ש"ס מקבלת 7 מנדטים. יהדות התורה יורדת מעט ל-6 מנדטים, ישראל ביתנו אף היא עם 6 מנדטים, מרצ מתחזקת מעט ועולה ל-5 מנדטים ויחד, המפלגה החרד"לית שהבטיחה להיות הפתעת הבחירות, לא עוברת את אחוז החסימה.

בראיון אתמול ל'כיפה', אמר חבר הכנסת שי פירון כי הוא מעריך שאלעזר שטרן יהיה בכנסת הקרובה, אך מקולות החיילים לא עולה כן. ישנה הסתברות, שלא ידוע עדיין האם היא נמצאת על השולחן, לפיה פירון יחליט לפרוש מהכנסת מכיוון שאינו מעוניין להיות באופוזיציה, אך כאמור כרגע מדובר בהערכה לא מבוססת.

חברת הכנסת ציפי חוטובלי הודתה אתמול בערב לציונות הדתית על התגייסותם לליכוד, וכינתה את המהלך 'היסטורי'. בראיון ל'כיפה' אמרה חוטובלי "אני אומרת בהרבה חום ואהבה לציונות הדתית - עשיתם מהלך היסטורי. בהצבעה שלכם עצרתם את השמאל. הציונות הדתית התגלתה בבחירות האלה בגדולתה. ברגע האמת נהג ציבור שלם באחריות לאומית והצביעה בהמוניו לליכוד, דבר שהביא לניצחון מוחץ של המחנה הלאומי כנגד כל הסיכויים. שותפות אמת זו של מפלגת השלטון עם הציונות הדתית היא בעיני בשורה עצומה וזו ברית האחים האמיתית של החברה הישראלית".

בתוך כך, במפלגת יחד שומרים עדיין על שתיקה, זאת יותר מיממה וחצי לאחר פרסום המדגמים אשר בישרו כי הם לא עברו את אחוז החסימה. היום בשעה 12:00 צפויים אלי ישי ויוני שטבון למסור הודעה לתקשורת ולשבור שתיקה זו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן