תופעה: פלסטינים "גונבים מים" מיישובים יהודים מיהודה ושומרון

עשרות חשודים נעצרו בחודשים האחרונים על ידי צה"ל והמשטרה במספר אירועים של גניבת מים מיישובים יהודיים ומתקני צבא. בהתיישבות טוענים: הממשלה מתעלמת

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 30/10/12 13:17 יד בחשון התשעג

תופעה: פלסטינים "גונבים מים" מיישובים יהודים מיהודה ושומרון
ירוק עכשיו, צילום: ירוק עכשיו

גניבות המים על ידי פלשתינים מעבר לקו הירוק הפכו לתופעה של ממש. במרחב חברון נעצרו בחודשים האחרונים, על ידי צה"ל ומשטרת ישראל, 18 חשודים במעשים כאלו, בעקבותיהם נפתחו כ- 30 תיקים וכ- 50% נשלחו למעצר עד תום ההליכים שבחובם 10 כתבי אישום - כולם על רקע גניבת מים.

חשיפת גניבת מים נוספת על ידי פלשתינים התרחשה בשבוע שעבר, במהלכה חשפו שוטרי מרחב חברון, בשיתוף פעולה עם צה"ל, חיבור פיראטי של צינור מים באורך של כ - 2 ק"מ לקו הראשי של מקורות בסמוך לחטמ"ר יהודה. בהתחקות אחר הממצאים בזירה, הגיעו הכוחות לדירה בסמוך לצומת הכבשים אשר שכורה על ידי פלשתיני המוכר בתחום ונמצא כי המקום פועל כמעבדה לשאיבת מים גנובים באמצעות משאבות המובילות למאגר מים עצום כבאר מתחת לבית. החשוד נעצר לחקירה והוארך מעצרו בארבע ימים, הממצאים נאספו והחקירה נמשכת.

"על המדינה ועלינו לפעול למיגור תופעת גניבות המים משום שמדובר במשאב טבע ההולך ונעלם", אמר לכיפה עופר ענבר מנכ"ל עמותת "ירוק עכשיו". לדבריו, "אסור לממשלה להתעלם מזה ועליה לפעול בהקדם. הנזק הוא לא רק בגניבות המים אלא גם בהמלחת המים עקב קידוח לא נכון. לצערי הרב, ממשלת ישראל בחרה להתעלם משערורייה המוכרת לה וממשיכה להעלים עין ובכך מניחה לרשות הפלשתינית לבצע את זממם. תופעת גניבות המים פוגעת במי התהום, נחלים ופוגעת משמעותית בשמירה על משאבי הטבע של מדינת ישראל. לצערי הרב מקרה זה אינו המקרה היחיד וכדאי מאוד שהמדינה תטפל בתופעה הזו בכל האמצעים שברשותה".

תופעת גניבת תשתיות מים הפכה לתופעת פשיעה ברמה הלאומית הכוללת השלכות רבות בין אקולוגיות ובין כלכליות, תוך פגיעה באיכות חייהם של התושבים המשלמים כדין לרשויות בכדי להשתמש בתשתיות ברמה איכותית.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "עולה כי מדובר בתופעה בעלת ממדים גדולים ההולכים ומתעצמים, מרחב חברון בשת"פ כוחות נוספים משקיע משאבים רבים ורציפים למיגור התופעה בתחומו, הנושא על סדר היום המחוזי והמרחבי ואנו רואים בו כעבודת קודש למען המדינה, הציבור וביטחונו".