תופעה בבתי כלא אמריקאים: האסירים רוצים אוכל כשר

אלפי אסירים בבתי כלא בארה"ב שאינם יהודיים דורשים אך ורק מזון בכשרות יהודית בטענה שהדבר בריא יותר. בעקבות סירוב שירות בתי הסוהר יצאו אסירים בפלורידה למחאה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 22/01/14 12:47 כא בשבט התשעד

תופעה חדשה בבתי הכלא בארצות - אלפי אסירים שאינם יהודים שהחלו לשמור על אורח חיים בריא דורשים אך ורק מזון בכשרות יהודית בטענה שזה בריא יותר. לאחר ששירות בתי הסוהר בארצות הברית אמר שאין באפשרותו לממן את הארוחות הכשרות יצאו אסירים בבתי הכלא של פלורידה למחאה ואף תבעו את שירות בתי הסוהר - "זכותנו לקבל מזון בכשרות יהודית" הם טוענים.

שירות בתי הסוהר בארצות הברית הפסיק לפני מספר שנים להעניק לאסירים שאינם יהודים אפשרות לקבל מזון בכשרות יהודית. הסיבה היא כי מנה בכשרות יהודית יקרה יותר וכי שירות בתי הסוהר במדינה נמצא בגירעונות תקציביים. קבוצת אסירים מפלורידה אף הגישה תביעה נגד שירות בתי הסוהר אולם זה פסק שאין חובה לספק להם מזון בכשרות יהודית. תמיכה מפתיעה קיבלו האסירים ממשרד המשפטים.

על פי פרסום ידיעות אחרונות משרד המשפטים של ארצות הברית הגיש תביעה נגד מדינת פלורידה ושירות בתי הסוהר בטענה כי אלה מפרים את חופש הדת. התביעה אינה רק נגד מדינת פלורידה כי אם נגד 14 מדינות נוספות בארצות הברית המסרבות לספק מזון בכשרות יהודית לאסירים שדורשים זאת אך אינם יהודים. בית סוהר בעיר ג'קסונוויל בפלורידה בדק כמה אסירים שאינם יהודים דורשים מנות כשרות וגילה כי רק אצלו מדובר ב-863 אסירים. ברחבי ארצות הבית, מסתבר, ישנם עוד אלפי אסירים שאינם יהודים הדורשים מזון בכשרות יהודית.