תופסק עליית יהודי אתיופיה לישראל

אחרי עשרות מבצעים נועזים, החליטה ועדת הקליטה והתפוצות של הכנסת להפסיק את עליית יהודי אתיופיה ארצה ולסגור את מרכז הסוכנות היהודית באתיופיה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 17/07/13 15:09 י באב התשעג

תופסק עליית יהודי אתיופיה לישראל
T U R K A I R O -cc-by, צילום: T U R K A I R O -cc-by

לאחר עשרות מבצעים נועזים ועלייה של אלפי יהודים, תופסק עליית יהודי אתיופיה לישראל: השבוע קיימה וועדת הקליטה והתפוצות של הכנסת דיון בו הוחלט להפסיק את עליית יהודי אתיופיה לישראל ולסגור את מרכז העלייה של הסוכנות היהודית בעיר גודנר שבאתיופיה, אחרי כמעט 20 שנה של פעילות שוטפת.

ב-28 באוגוסט ימריא המטוס האחרון עמוס היהודים מאתיופיה בדרכו לישראל. תהיה זו העלייה האחרונה של יהודי אתיופיה ותמנה כ-400 עולים. לאחר סגירת מרכז העלייה של הסוכנות היהודית בגונדר תתאפשר עלייה אך ורק בבקשות פרטניות ובאישור וועדת חריגים שימנה בקרוב שר הפנים גדעון סער.

הבשורה התקבלה ברגשות מעורבים כאשר חבר הכנסת חיליק בר אמר באותו הדיון כי "ההחלטה לוקה בחסר ואני מבקש שועדת החריגים שהוקמה תהפוך לועדת ערער שתפתח את שעריה". אחת הטענות שהושמעו בדיון הוא כי ישנן עוד משפחות יהודים ולהם קרובי משפחה בישראל מדרגה ראשונה ויש להעלותם.

בתוך כך, כחלק משילוב יהודי אתיופיה בארץ עיריית ראשון לציון תסיים בסוף החודש את בנייתו של בית הכנסת הגדול ליוצאי אתיופיה בעיר. סך עלות פרויקט בית כנסת עומד על כ-1.5 מיליון שקלים אותם תממן העיריה. עד כה הסתפקה הקהילה האתיופית בעיר בבית כנסת מוזנח ועראי, אולם מסוף החודש יזכו באחד חדש ומפואר.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il