תג מחיר בבית כנסת בבית שמש: ספרי תורה ותשמישי קדושה הושלכו לרצפה

שוב חוללו ספרי תורה. בית כנסת בבית שמש נפרץ וספרי תורה ותשמישי קדושה הושלכו לרצפה. תלונה הוגשה למשטרה. לפני מספר חודשים הושחת בית כנסת בחבל לכיש הסמוך

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/05/14 13:47 א באייר התשעד

תג מחיר בבית כנסת בבית שמש: ספרי תורה ותשמישי קדושה הושלכו לרצפה
יחצ, צילום: יחצ

תג מחיר דתי. אלמונים פרצו לבית הכנסת 'בית אהרן' בעיר בית שמש והשליכו ספרי תורה ותשמישי קדושה לרצפה. מארון הקודש נגנבו חפצים בערך כולל של עשרות אלפי שקלים. באתר כיכר השבת נכתב כי לאחר מכן עברו הפורצים לבית כנסת סמוך 'לאה אימנו' וגנבו ממנו ספר תורה שנמצא מאוחר יותר זרוק ביער סמוך. תלונה הוגשה למשטרה וזו פתחה בחקירת המקרה.

כזכור, לפני מספר חודשים חוללו שני בתי כנסת באזור לכיש הסמוך לבית שמש. אז חיללו אלמונים את בתי הכנסת והשליכו את ספרי התורה על הרצפה. דלת ארון הקודש נעקרה ממקומה וספרי התורה נקרעו ונזרקו על הרצפה כמו גם יתר תשמישי הקדושה של בית הכנסת שהושחתו והושלכו.

אחד היחידים שהגיבו אז על המקרה היה סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן שאמר ": "איני מאמין שיהודים מסוגלים לפגוע בקודשי העם היהודי. ובאותה מידה צר לי ששוב אנחנו לא שומעים את נשיא המדינה, ראש הממשלה או את הרבנים הראשיים מקימים קול זעקה לאור השחתת בתי הכנסת".

עוד הוסיף ואמר "דבר אחד ברור: אסור לנו, כאזרחים וכעם, לתת למעשים כאלה לעבור בשתיקה. הצטרפו אליי בדרישה להעמיד את האשמים לדין ובאמירה ברורה: הפעם לא עוברים על מעשה נפשע כמו חילול בית כנסת, בשתיקה".