תגובות סוערות להירצחו של החייל תומר חזן: "הכתובת הייתה על הקיר"

הירצחו של החייל תומר חזן, שגופתו נמצאה סמוך לשערי תקווה בשבת האחרונה, עורר תגובות נחרצות מימין. השר אריאל: לעצור באופן מיידי כל שחרור מחבלים, שלא מקרב את השלום אלא שפיכות הדמים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 22/09/13 09:49 יח בתשרי התשעד

תגובות סוערות להירצחו של החייל תומר חזן: "הכתובת הייתה על הקיר"
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

תגובות נחרצות מימין בעקבות פרשת הירצחו של החייל, תומר חזן, אשר גופתו נמצאה השבת באזור יהודה ושומרון, סמוך ליישוב שערי תקווה. הוא יובא למנוחות היום (א‘) אחר הצהריים.

משירות הביטחון הכללי נמסר כי בעקבות פעילות מודיעינית התברר כי תושב קלקיליה אשר עבד עם החייל פגש אותו אתמול ושכנע אותו לנסוע למקום מגוריו. צה"ל, השב"כ והימ"מ פשטו על בית החשוד ועצרו אותו. בחקירתו הוא הודה כי הוביל את החייל לשטח פתוח והרגהו בכדי שיוכל להתמקח על גופת החייל בשביל שחרור אחיו, פעיל תנזים הכלוא בגין ביצוע פיגועים.

השר נפתלי בנט התייחס לרצח ואמר כי ”עם מחבלים שזורקים גופות חיילים לבור לא עושים שלום, אלא נלחמים בהם בלי רחמים. שרים שנה לאחר הסכמי אוסלו הפרטנר שלנו לא השתנה. הרצח שנועד לשחרר מחבל של הפתח, לשחרר חייל של אבו מאזן שוב מראה לנו מי הפרטנר שלנו“.

שר השיכון אורי אריאל הצטרף לדבריו וטען כי ”מחול שחרור המחבלים האבסורדי של מדינת ישראל ממשיך ופוגע בביטחון מדינת ישראל, כאשר המחבלים למדו שאין לנו יותר קווים אדומים. אני דורש לעצור באופן מיידי כל שחרור מחבלים צפוי, שלא מקרב את השלום אלא את שפיכות הדמים המיותרת שחזינו בה היום“.

בוועד מתיישבי השומרון אמרו כי "הכתובת הייתה על הקיר“ והסבירו כי בסמוך ליישוב שערי תקווה יש פרצה בגדר ההפרדה דרכה עוברים מידי יום אלפי פלסטינאים ללא אישורי שהייה לעבודה בארץ - דרך אותה הפרצה נכנסו החייל והרוצח לכיוון הכפר עזון. בני קצובר, יו"ר הוועד, אמר כי ”מאז הירצחו של ליאור פרחי כמה עשרות מטרים מהמקום שבו נרצח היום החייל אלון חזן היה למערכת הביטחון שנה שלמה לבצע חסימה במקום. לצערנו היום קיבלנו תזכורת כואבת שלא נעשה דבר".

הרב חיים נבון, רב קהילת השמשוני במודיעין, התייחס אתמול לאירוע ואמר כי ”הסכסוך היהודי-ערבי אינו אי-הבנה קטנה. הוא נובע מנתוני היסוד הלאומיים והדתיים של זהותנו וזהותם. ולכן בטווח הנראה לעין אין לו פתרון. אפשר לנהל את הסכסוך, אבל לא לפתור אותו. אולי בעתיד הרחוק יהיה פתרון“.