תביעה נגד מנהלת תנופה: רב החליק בקרווילה והפך נכה

לאחר הגירוש התלוננו רבים מהתושבים על איכות ירודה בקרווילות, ומסתבר שהם לא הגזימו. רב המתגורר ביד בנימין החליק ונפצע בשל רטיבות בקרווילה, והפך נכה. כעת הוא תובע פיצויים ממנהלת תנופה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/08/14 11:55 טו באב התשעד

תביעה נגד מנהלת תנופה: רב החליק בקרווילה והפך נכה
CC מיכאל יעקובסון., צילום: CC מיכאל יעקובסון.

לפני תשע שנים בדיוק, עברו אלפים מתושבי גוש קטיף אל הקרווילות שאמורות היו להיות ארעיות. בזמן הגירוש התלוננו רבים על איכות ירודה של אותן קרווילות, על סדקים, ומפגעים שבמקרים רבים לא טופלו.

בימים אלו הגיש רב בית ספר, תושב גוש קטיף, שפונה במסגרת תכנית ההתנקות ושוכן בשכירות בקרווילה ביישוב יד בנימין, תביעה כנגד מנהלת תנופה (לשעבר מנהלת סל"ע) על אובדן כושר עבודה ונכות של 10% לאחר שנפצע בקרווילה.

לדברי עו"ד גבריאל מלאך, המטפל בתביעה מטעם אותו הרב , כבר בעת מסירת הקרווילה לידי המשפחה, התגלו בה ליקויים רבים, בין היתר נזילות מהגג, ובעיות אטימות של הכיורים והרצפות.

הרב פנה מספר פעמים לחברת עמיגור, אשר הקרווילה בבעלותה, ולמנהלת תנופה, הגוף שהקימה המדינה לטיפול במפוני תכנית ההתנתקות, ואשר אמור לדאוג לתנאי הדיור של המפונים. חרף כך, לטענתו, כל פניותיו לא נענו.

על פי התביעה שהגיש, באחד הלילות החליק התובע בשל רטיבות ברצפת הפרוזדור, הוטח בעוצמה ברצפה, ונחבל באורח קשה. כשהוא סובל מחבלות רבות בכל חלקי גופו ובעיקר ביד שמאל, באגן ובירך שמאל, הוא פונה למרכז הרפואי קפלן, שם נבדק ואובחן כסובל משבר תלת ראשי בירך שמאל.

הוא עבר ניתוח לקיבוע שבר תוך שימוש בברגים, ושוחרר עם המלצה לנטילת משככי כאבים, מנוחה רבה, והימנעות מדריכה על הרגל למשך 6 שבועות, שלאחריהם הומלץ לו על התניידות באמצעות קביים והמשך מעקב רפואי.

לדברי עו"ד גבריאל מלאך, מאז התאונה סובל הרב מכאבים עזים, מתקשה להמשיך בעבודתו ובתפקודיו היומיומיים, ונזקק לעזרה בהתניידות. עורך הדין הגיש תביעה לפיצויים נגד חברת עמיגור, אשר שיכנה את התובע בקרווילה, ונגד מנהלת 'תנופה' - וכן נגד חברות הביטוח שלהן. התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בירושלים.

"מאז התאונה וכתוצאה ממנה, סובל התובע מכאבים וממגבלות תנועה קשות, הוא נזקק לטיפולי פיזיותרפיה רבים, למעקב אורתופדי, ולנטילת משככי כאבים על בסיס קבוע", אומר עו"ד גבריאל מלאך.

ד"ר אלכסנדר קאבן, אורתופד מומחה שבדק את הרב, קבע לו נכות צמיתה בשיעור של 10%. "טרם התאונה שימש האיש כרב בבתי ספר בעיר נתיבות, מטעם משרד החינוך, ותפקד באופן תקין לחלוטין בחיי היומיום", אומר עו"ד מלאך. "כתוצאה מהתאונה הוא נעדר מעבודתו למשך כחצי שנה, ומאז מתקשה להמשיך בעבודתו ובתפקודו היומיומי, ונזקק לטיפול רפואי, לסיעוד ולעזרת הזולת".

לטענת עו"ד מלאך, התאונה המצערת הייתה יכולה להימנע, לו רק היו הנתבעות נעתרות לפניותיו של התובע. לפיכך טוען עו"ד מלאך ל"רשלנות הנתבעות, בין היתר בכך שלא תיקנו את הנזילות ואת המפגעים בקרווילה, לא ביצעו עבודות תחזוקה שוטפות, לא הזהירו את התובע מפני המפגעים, נהגו בפזיזות ובאדישות בכל הקשור לשלומו ולביטחונו, ושיכנו אותו בקרווילה שבה מפגעי בטיחות קשים" דברי התביעה.