"תביאו ג´אברים –יהיה בלאגן"

בעלי תפקידים בכירים בבית היהודי מגייסים מאבטחים וסדרנים במטרה למנוע פיזית התנגדות לחוקה. בשיחה בין אנשי בנט לפעיל אמר הבכיר "תביא ג´אברים כמוך. יהיה בלגן"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/09/14 09:38 ז באלול התשעד

"תביאו ג´אברים –יהיה בלאגן"
אילוסטרציה: Shutterstock, צילום: אילוסטרציה: Shutterstock

הבית היהודי מתכונן לפיצוץ ועידת החוקה. ל'כיפה' נודע כי בעלי תפקידים בכירים במפלגת הבית היהודי עסוקים בימים אלו בגיוס של מאבטחים וסדרנים גברתנים שתפקידם יהיה למנוע פיזית התנגדות לחוקה.

בשיחה שהתקיימה אמש (ב') בין אחד מאנשיו של יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט, לפעיל נוסף בנושא זה נאמר: "תביא ג'אברים כמוך. יהיה בלאגן".

ביום רביעי הבא אמור היו"ר להביא לאישור חברי המרכז את החוקה החדשה ונראה כי בקרב היו"ר יש חשש מהתנגדות שלחלק מחברי המרכז שתמנע את העברת החוקה במתכונתה הנוכחית.

כזכור, החוקה החדשה מעניקה לבנט סמכויות נרחבות פעילים המתנגדים לחוקה טוענים שלמעשה החוקה החדשה מייתרת את כוחו של השטח. באמצעות החוקה החדשה יוכל בנט לשריין מקומות ברשימה למועמדים מבחוץ. מתנגדים לחוקה, ובראשם חברי הכנסת יוני שטבון ומוטי יוגב, טוענים שאם החוקה תעבור- זהו הסוף של הציונות הדתית וההתחלה של מפלגת "ליכוד ב'".

בנוסף, חשש נוסף הוא שהחוקה החדשה תסתום את הגולל סופית על הסיכוי לאיחוד בין האיחוד הלאומי למפד"ל.

ביקורת חריפה נשמעת על אופן ניהול הועידה, כשהכוונה של היו"ר היא להפוך את הועדה שניסחה את החוקה לוועדה מתמדת קבועה דרך הצבעת בזק בבוקר אותו היום, ובכך להבטיח את העברת החוקה בנוסח החדש שלה.

ככל הידוע מתכוון בנט לערוך הצבעה גלוייה על אישור הוועדה המתמדת חרף דרישות שההצבעה תהיה חשאית. פעיל של המפלגה המתנגד לחוקה של בנט אמר הבוקר: "בהצבעה גלויה אנשים יפחדו להצביע נגד המחטף הזה. הם יודעים שהם לא יקבלו תקציבים אם יצביעו נגד".