שר הרווחה הורה להגיש תלונה על השירות הלאומי

בעקבות הידיעות אתמול שחשפו תוצאות בדיקה של משרד האוצר על דיווחים כוזבים של עמותת ש"ל והאגודה להתנדבות האגודה להתנדבות פנתה למשרדי החינוך והרווחה בבקשה לקזז לה סכום של כמיליון וחצי שקל שלטענתה קיבלה בשל טעות בדיווחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/16 09:31 א בתמוז התשעו

שר הרווחה הורה להגיש תלונה על השירות הלאומי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אתמול פורסם בעתון "כלכליסט" על בדיקה שעורכת החשכ"לית במנהלת השירות האזרחי-לאומי ובעמותות הכפופות לה המפעילות את השירות. הפרסום עורר תגובות סוערות במערכת הפוליטית. זאת לאחר שפורסם כי במסגרת הבדיקה מתגבש החשד כי חלק מהעמותות העבירו למשרדי ממשלה שונים דיווחים כוזבים על תקני מתנדבים, וקיבלו בכך החזרים כספיים גדולים יותר מכפי שהגיע להן.

על רקע הפרסום, האגודה להתנדבות שהיא הוותיקה והגדולה ביותר מבין עמותות השירות הלאומי, פנתה למשרדי החינוך והרווחה בבקשה לקזז לה סכום של כמיליון וחצי שקל שלטענתה קיבלה בשל טעות בדיווחים. באגודה להתנדבות הסבירו כי מדובר בטעות שהתגלתה לפני כחצי שנה בשל בעיות במערכת מחשוב, שבעקבותיה ערכה בדיקה מיוזמתה שבה נמצאו פערים בדיווח וכי היא העבירה מידע ראשוני למשרדים הרלוונטיים. אולם רק אתמול, כחצי שנה לאחר שלדבריה התגלתה התקלה, הועברה פנייה למשרד החשכ"לית בבקשה לקזז את הסכומים.

כמו כן, הורה שר הרווחה חיים כץ למנכ"ל משרדו, עו"ד אלי יבלון, להגיש תלונה במשטרה. משרד הרווחה הוא אחד המשרדים הקונה שירותים מעמותות השירות האזרחי, ובאחרונה נערכה בו בדיקה שבה התגלה כי עמותת ש"ל (שירות לאומי) העבירה דיווח על כ־40 תקנים בהיקף של מאות אלפי שקלים. המשרד הורה לעמותה להחזיר את הכספים וקנס אותה ב־50 אלף שקל.