שר החינוך פירון נגד נשפי הסיום של התיכונים

הרב שי פירון טען כי נשפי הסיום היוקרתיים, הנהוגים במרבית התיכונים החילונים בישראל, מעמידים במבוכה תלמידים רבים אשר ידם אינה משגת את תשלומי ההוצאות הגבוהות המאפיינים אירועים מהסוג הזה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/05/13 12:58 כו באייר התשעג

שר החינוך פירון נגד נשפי הסיום של התיכונים
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

שר החינוך, הרב שי פירון, יוצא היום (ב‘) נגד תופעת נשפי הסיום היוקרתיים המאפיינים חלק גדול מהתיכונים החילונים בישראל, בטענה כי האירועים היוקרתיים מעמידים במבוכה תלמידים רבים אשר ידם אינה משגת את תשלומי ההוצאות הגבוהות המאפיינים אירועים מסוג זה.

”אולי אני שמרן אבל אני לא כל כך אוהב את המילה "נשף". אני לא אוהב את ההוצאות הגדולות שמציבות תלמידים שהפרוטה לא מצויה בכיסם במצב לא נעים. האומנם, מסיבת סיום צריכה להעמיד צעירים וצעירות במבוכה?“, כתב הרב פירון בעמוד הפייסבוק שלו, שאמנם הבין את מקומה של מסיבת הסיום אך קרא לתלמידים לעצור ולחשוב: ”נשף?! שמלות ערב?! אלכוהול?! הוצאות של 500 ש"ח ומעלה למשתתף?! אולם אירועים?!“.

”אני לא משוכנע שסיום י"ב לא צריך לשלב בדרך בריאה בין חוויה והנאה לאמירה ערכית המסכמת מסע ארוך בשדה החינוך“, הוסיף הרב פירון, ”אני לא משוכנע שלא נכון יהיה שהבוגרים ישאירו 'מתנה' בבית הספר: פרוייקט חברתי, מיזם חדשני, מיצג המבטא תחושה של סיום וסיכום“.

שר החינוך החליט שלא להוציא הנחיות מפורשות בעניין או להתערב בהחלטות התלמידים אך טען כי ”לחברה מותר להעלות סוגיות ערכיות לדיון ציבורי רחב“.