שר החינוך: נרחיב את סיורי התלמידים לחברון

הפיילוט לביקורי התלמידים בעיר, שנערך בשנה האחרונה, הוכתר על ידי השר גדעון סער בהצלחה וכעת בכוונתו להרחיב את מספר הסיורים ובתי הספר המשתתפים בפרויקט. "יהודים תמיד יחיו בחברון", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 01/02/12 12:55 ח בשבט התשעב

שר החינוך: נרחיב את סיורי התלמידים לחברון
Tiviet ויקיפדיה העברית, צילום: Tiviet ויקיפדיה העברית

שר החינוך, גדעון סער, התייחס היום (ד') במליאת הכנסת למהלך לביקורי תלמידים בחברון ובמערת המכפלה, וקבע כי הביקורים יורחבו ויוגדלו במהלך התקופה הקרובה - כך על פי החלטתו.

תוכנית "ביקורים בארץ האבות" יצאה לדרך במרץ 2011, כפיילוט במחוז ירושלים. שר החינוך אמר היום כי לאחר כשנה של ביצוע הפיילוט, בכוונתו לפעול להרחבת התוכנית, כך שיתאפשר לבתי ספר מכלל המחוזות בארץ להשתתף בה. "ההיענות ליציאה לסיורים עד כה היא גבוהה, והיא נעשית על ידי בחירת בתי הספר המעוניינים בכך", טען שר החינוך.

עוד קבע השר סער כי "יישוב יהודי התקיים בחברון במשך כל השנים, גם כאשר עם ישראל היה בגלות. יהודים, על פי אמונתנו, תמיד יחיו בחברון. אסור שתיווצר אשליה בקרב הערבים שניתן יהיה לעקור את היהודים מחברון".

לפני כשנה, במהלך ביקור שער בקריית ארבע ובמערת המכפלה שבחברון, הכריז השר סער על השקת תוכנית "נעלה לחברון", במסגרתו יפעיל משרד החינוך תוכנית של ביקורי תלמידים לחברון ומערת המכפלה. שר החינוך נענה בכך לבקשתו של ראש מועצת קריית ארבע חברון, מלאכי לוינגר שביקש שמשרד החינוך יפעיל תכנית של ביקורי תלמידים גם בחברון כפי שהמשרד מפעיל כיום לירושלים.