"תלמידי ישראל יבקרו בחברון"

שר החינוך גדעון סער סייר בקריית ארבע ובמערת המכפלה והבטיח על השקת תוכנית חדשה, במסגרתה יבקרו תלמידי ישראל בחברון ובמערת המכפלה

חדשות כיפה אורי פולק 15/02/11 00:00 יא באדר א'

"תלמידי ישראל יבקרו בחברון"
גרשון אלינסון, יחצ, צילום: גרשון אלינסון, יחצ

שר החינוך, גדעון סער, ערך היום (ג) ביקור מיוחד בקריית ארבע ובמערכת המכפלה שבחברון, במסגרתו הכריז על השקת תוכנית "נעלה לחברון", במסגרתו יפעיל משרד החינוך תוכנית של ביקורי תלמידים לחברון ומערת המכפלה. כבר בשנת הלימודים הקרובה יתחיל פיילוט של ביקורים בחברון.

שר החינוך נענה בכך לבקשתו של ראש מועצת קריית ארבע חברון, מלאכי לוינגר שביקש שמשרד החינוך יפעיל תכנית של ביקורי תלמידים גם בחברון כפי שהמשרד מפעיל כיום לירושלים. לוינגר ציין כי השתתפות משרד החינוך בתקצוב התכנית ובהסעת התלמידים תאפשר למאות אלפי ילדים להיחשף בפעם הראשונה לעיר האבות חברון ולמורשת היהודית העתיקה מגולמת בה.


(שר החינוך בביקור במערכת המכפלה, צילום: גרשון אלינסון, יחצ)


ואכן, שר החינוך בחר להשיק את התוכנית "נעלה לחברון" במקביל לתוכנית "נעלה לירושלים" שכבר מפעיל משרד החינוך בהצלחה יתירה בשנים האחרונות. במסגרת התכנית יממן משרד החינוך את הסעות התלמידים ואת תכנית ההדרכה במערת המכפלה ובחברון.

"בתקופת כהונתו כמזכיר הממשלה בממשלתו של אריאל שרון זכורה לו אמירתו של שרון כי מדינת ישראל צריכה לדאוג לכך שכל תלמיד, חייל ושגריר יבקר במערת המכפלה ויכיר את השורשים שמהם הכל התחיל, וכך אכן נעשה", אמר שר החינוך במהלך הביקור.

כמו כן ביקר השר סער במערת המכפלה ועמד על הנזקים אשר נגרמו לגג אולם התפילה, אשר קרס לפני מספר שבועות בעקבות הגשמים העזים שפקדו את האזור. "המצב כאן הפך בלתי נסבל", אמר השר סער, אשר אמר כי יפעל באופן אישי מול כל הגורמים בממשלה ומול שר הביטחון על מנת לתקן את הליקויים ולאפשר במקום קיום תנאים רהוטים לאחד מאתרי המורשת המקודשים ביותר ביהדות.