שר החינוך לרבנים הראשיים: פעלו לדחיית ל"ג בעומר ליום ראשון

במכתב אשר הגיע לידי כיפה קורא הרב שי פירון לרבנים הראשיים למנוע חילול שבת המוני של שוטרים ופקחים. "האם כשחילול השבת פוגע בצרכים ציבוריים מסוימים הוא נעלם?"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 11/05/14 20:55 יא באייר התשעד

שר החינוך לרבנים הראשיים: פעלו לדחיית ל"ג בעומר ליום ראשון
גילי צרפתי, צילום: גילי צרפתי

בעקבות הצהרות של גורמים חרדים ואף כאלה בציונות הדתית שלא להיענות להוראת משרד החינוך והרבנות הראשית לקיום מדורות ל"ג בעומר ביום ראשון, ובעקבות הוראות כפולות מצד הרבנות הראשית בהם נקטה בשעה לקיום מדורות במוצאי שבת בניגוד לסיכומים קודמים - שיגר הרב שי פירון שר החינוך מכתב לרבנים הראשיים, לשר נפתלי בנט ולסגנו הרב אלי בן דהן, וביקש להמשיך ולעמוד בסיכומים לפיהם לקיים מדורות אך ורק ביום ראשון זאת על מנת למנוע חילול שבת המוני.

במכתב, אשר הגיע לידי 'כיפה', כתב שר החינוך כי העברת מועד קיום המדורות ממוצאי שבת ליום ראשון התקבלה למעשה על ידי שר החינוך הקודם, ח"כ גדעון סער, וזאת בעקבות בקשתו של הרב הראשי הספרדי הקודם, הרב שלמה עמאר.

(צילום מסך)

על פי מכתבו של שר החינוך מתגלה כי שר התיירות פנה אליו בבקשה שלא להיענות לסיכום משרד החינוך עם הרבנות הראשית בנוגע למועד קיום המדורות וחופשת הלימודים וזאת בין השאר בעקבות דרישת בעלי המלונות. חרף כך עמד שר החינוך בסיכום בין משרדו לרבנות אולם כותב כי "לתדהמתי, נוכחתי לדעת שהציבור החרדי וחלק קטן מהציבור הדתי מתכננים לחוג את היום במוצ"ש, על אך שהדבר יגרום לחילול שבת המוני של שוטרים, פקחים ועוד. האם כשחילול השבת פוגע בצרכים ציבוריים מסוימים הוא נעלם?".

שר החינוך התייחס לפיצול שבקיום מועד המדורות וכתב כי "בימי ספירת העומר בהם אנו אבלים על הפיצול, הפילוג והשנאה נציין יום אחד לחרדים ואחר לשאר החברה? ובכך נפצל מועד בישראל, האין בכך אבסורד נוראי?".

כאמור, הרבנות הראשית הפיצה הוראות כפולות במסגרתם אף הוראה לקיום המדורות במוצאי שבת זאת בניגוד לסיכום עם משרד החינוך שפעל על פי דרישת הרבנות הראשית. הרב פירון הוסיף וכתב כי "כל עוד לא יוגדר היום כמשותף לכלל החברה - אינני רואה טען לדחות את מועד ההדלקה", עוד הוסיף כי הוא "מבקש מכבוד הרבנים ומשר הדתות להסיר כל אחריות מהנעשה במתחם מוצ"ש - שהרי לבקשתכם ולשיטתכם יש בכך סיוע לחילול שבת ופיצול פסול של החברה בישראל, לקרוא לציבור הדתי לכבד את ההחלטה ולדחות את מועד ההדלקה ליום א' בערב".

יש לציין כי שני הרבנים הראשיים תומכים במהלך של דחיית ל"ג בעומר ליום ראשון. שני הרבנים, הנמצאים באירופה בימים אלו, התקשרו לשר החינוך בתגובה למכתבו והביעו תמיכה בעמדתו.