שר החינוך: לא נקצץ שעה מלימודי הקודש או מלימודי המדעים בחמ"ד

השר החינוך הרב שי פירון מזים ב'כיפה' את הטענות כי יקוצצו מאות מיליונים מתקציבי החינוך הממלכתי דתי ואומר "אני לא אגיד למישהו לא ללמוד תורה. גם החינוך הדתי וגם החינוך הערבי יקבלו יותר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/05/14 17:02 כ באייר התשעד

שר החינוך: לא נקצץ שעה מלימודי הקודש או מלימודי המדעים בחמ"ד
גילי צרפתי, צילום: גילי צרפתי

הבוקר (ג') פורסם ב'כיפה' כי שר החינוך הרב שי פירון מתכוון לקצץ בתקציב החינוך הממלכתי הדתי מאות מיליוני שקלים ולהעבירם לטובת החינוך הערבי. בראיון קצר ל'כיפה' מבהיר השר כי המטרה היא לבצע קיצוץ דיפרנציאלי כך שעשירונים נמוכים יקבלו יותר.

"אני נחוש להפעיל קיצוץ דיפרנציאלי כך שהאנשים בעשירונים הנמוכים יקבלו יותר והאנשים בעשירונים הגבוהים יקבלו פחות, אך הדבר לא אומר שהדתיים ייפגעו. הדתי שגר בנתיבות יקבל יותר והדתי שגר בסביון יקבל פחות. אני לא עובד מול מגזרים כלל אלא מול עשירונים".

כזכור, הבוקר (ג') פורסם כי גורמים טוענים ששר החינוך הרב שי פירון מקדם בימים אלו קיצוץ של מאות מיליונים לטובת מערכת החינוך הערבית. על פי הטענות החינוך הדתי לאומי יספוג את הקיצוץ הגדול ביותר מבין המוסדות במדינה.

מדובר בניסיון לתת תקציבי חינוך עודפים לקבוצות החלשות, כשמשרד האוצר צפוי להוסיף עוד כחצי מיליארד שקלים לתהליך. על פי ההערכות התקציב הדיפרנציאלי לבתי הספר היסודיים ולחטיבות הביניים יגדל לכ-1.5 מיליארד שקלים מכ-600 מיליון כיום.

כיום מקבל תלמיד חטיבת ביניים בחינוך הממלכתי דתי הקצאה של 48 שעות לימוד לעומת כ-40 שעות בחינוך הממלכתי הרגיל ו-35 שעות שמקבל תלמיד ערבי. מטרת התכנית היא לטפל בפערים החינוכיים במשרד החינוך.

בעוד שמטרת התכנית של שר החינוך טובה, שכן יש לטפל בבעיית החינוך הכושל במגזר הערבי, בציונות הדתית חוששים מהקיצוץ הרחב בתקציב, שגדול שבל פיזור האוכלוסייה, בשל ההפרדה בין הבנים לבנות ובשל תקציבים נוספים ללימודי קודש ותפילות. בעקבות הקיצוץ הצפוי ייפגעו לימודי הקודש בציונות הדתית וכן תחומי לימוד שונים אשר אינם משביעים את הדעת גם כיום עלולים לקבל מכה נוספת.

השר פירון הוסיף ואמר כי "תלמידי החינוך הממלכתי דתי מקבלים ויקבלו יותר אך לא מסיבות שליליות. הדתיים מקבלים יותר כי הם מפוזרים, כי יש להם בתי ספר קטנים יחסית ביישובים וזה בסדר. לא כל שעה יתרה מעידה על העדפה פסולה והשעות הללו לא יקוצצו. אין שום זיכה בין המגזרים - הערבים יקבלו יותר והדתיים יקבלו יותר".

בלשכתו של השר פירון מבהירים כי התכנון, אשר עוד לא יצא אל הפועל, הינו במטרה לחלק את תקציבי החינוך בצורה שווה יותר אך כפי הנראה הדבר יבוצע על ידי תקציב נוסף שיינתן על ידי משרד האוצר. "באתי לחזק את החינוך הדתי לאומי ולא להחליש אותו", אומר השר פירון.

השר פירון התייחס גם לנושא הקיצוץ בבתי הספר הלא רשמיים, אשר בהם גם 'תלמודי תורה' דתיים לאומיים והבהיר כי הקיצוץ ייעשה מכיוון שיש אפליה בנושאים כגון קבלה וכדומה. "אני רוצה לחזק את החינוך הממלכתי דתי", חזר והצהיר. "אדאג שבתי הספר הממלכתיים דתיים יקבלו את החינוך הטוב ביותר ולא תיפול שעה אחת מלימודי הקודש או מלימודי הקודש, אך אני נחוש לקחת את תקציב בתי הספר הלא רשמיים. למה שבית ספר כזה או אחר יקבע מה צריך ללמוד ומה לא צריך ללמוד? למה להורה אחד מותר למיין ולהחליט מי נכנס לבית הספר שלו ולשני אסור?", שאל.

השר הבהיר כי "תלמודי תורה שיתיישרו על פי המתווה שלנו יקבלו כסף ואין לי שום בעיה עם זה. אם הם יעבדו על פי העקרונות של החינוך הדתי אין שום בעיה שיקבלו כסף וימשיכו לפעול".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן