שר החינוך: השנאה והגזענות מעוותות את תפיסתה המוסרית של היהדות

שר החינוך הרב שי פירון מתייחס לתופעת הגזענות שלדבריו מופיעה לאחרונה בישראל. לדבריו"השנאה והגזענות מכלות את הטוב, מזיקות לערכי היסוד שלנו, ומעוותות את תפיסתה המוסרית של היהדות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/08/14 13:14 ל באב התשעד

שר החינוך: השנאה והגזענות מעוותות את תפיסתה המוסרית של היהדות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"השנאה והגזענות מכלות את הטוב, מזיקות לערכי היסוד שלנו, חותרות תחת עקרונות מגילת העצמאות ומעוותות את תפיסתה המוסרית של היהדות, של הציונות ושל הישראליות”, כך כתב הבוקר (ג') שר החינוך הרב שי פירון בדף הפייסבוק שלו בהתייחסו לתופעת הגזענות שלדבריו מופיעה לאחרונה בישראל. בשבוע לאחר תחילת שנת הלמודים, בשבוע הבא, ילמדו התלמידים אודות גזענות ושנאת האחר.

לדבריו, “לצד הסולידריות המרגשת, החיבורים הפנימיים המפעימים, ההתגייסות הרבה למען תושבי הדרום וחיילי צה"ל, נתקלנו בתקופה האחרונה גם בתופעות קשות של גזענות, אלימות ושנאה כלפי קהילות ואוכלוסיות בחברה הישראלית. קריאות דוגמת "מוות לערבים" הן תועבה הגובלת בשפיכות דמים”.

"הבוקר נפגשתי עם מורים ומנהלים, יהודים וערבים והתחושות אך גברו והתחדדו; אסור לנו לסתום את פיו של מי שדעותיו שונות משלנו, חופש הביטוי הוא הבסיס לחירות האנושית והלאומית. כל אחד רשאי להביע את דעתו ובלבד שלא יקרא או ירמוז לנקוט באלימות כל שהיא”, מבהיר השר.

"מספיק, די לגזענות. במיוחד בימים האלה, כשהרגשות צפים והתחושות מתעצמות ומטלטלות, עלינו להרים את הראש מעליהן ולזכור מי אנחנו ואיזו חברה אנחנו רוצים להיות. אסור לנו לנקוט בכל ביטוי גזעני, משמאל או מימין כלפי יהודי או ערבי”, כותב הרב פירון.

"מדינת ישראל מתמודדת מיום הקמתה עם איומים מבחוץ. המציאות המורכבת בתקופה האחרונה מציפה שלל של רגשות. ברובן רגשות של אהבה, שותפות ואחריות, אך לצערי היא מציפה גם רגשות של שנאה, שהופכת גם לשנאה פנימית בתוך החברה הישראלית”.

"מערכת החינוך הישראלית תעסוק בסוגיות אלה בשבועיים הראשונים של שנת הלימודים. היא מחויבת לעסוק בכל הסוגיות שהחברה הישראלית עסוקה בהם בחודשים האחרונים. היא צריכה להוביל את הכמיהה לטוב, את הצורך לבער גזענות, לקדם שיח דמוקרטי ומכבד ולחנך ילדים ונוער שלא לשבת על הגדר. ילדים ונוער צריכים להוסיף טוב ולהיאבק ברע.תושבי הדרום מלמדים אותנו בתקופה האחרונה חוזק ואחדות מהם. גם בימים הטרופים האלה חוסנם ואחדותם נשמרת. אנו כמותם לא נתפצל כחברה - לא בעתות משבר ולא בימי שגרה. לא במעשים ולא במילים”, מסכם השר פירון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן