שר החינוך הכפיל תקציבן של הישיבות הגבוהות הציוניות

השר גדעון סער חתם על תיקון להיקף התמיכה של משרד החינוך בישיבות הציונות הדתית, לפיה ישיבה אשר לפחות 60% מבוגריה התגייסו לצה"ל, תזכה לתקציב כפול מכפי שקיבלה עד כה

חדשות כיפה אורי פולק 14/11/11 08:49 יז בחשון התשעב

שר החינוך הכפיל תקציבן של הישיבות הגבוהות הציוניות
מוקי שוורץ, יחצ, צילום: מוקי שוורץ, יחצ

שר החינוך, גדעון סער, חתם השבוע על תיקון למבחני התמיכה של משרד החינוך בישיבות הגבוהות של הציונות הדתית. על פי התיקון, ישיבה אשר רוב בוגריה התגייסו לשירות בצה"ל, תזכה להיקף תמיכה כלכלית נרחב יותר מכפי שהיה מקובל עד כה.

למעשה מדובר בסעיף חדש שהתווסף למבחני התמיכה של משרד החינוך בישיבות - "ישיבה גבוהה המעודדת לשירות צבאי" - קריטריון אשר מתקבל במידה ו-60% מבוגרי הישיבה התגייסו לשירות סדיר בצה"ל. משמעות התיקון היא שכל תלמיד בישיבה שכזו יזכה לתקציב תמיכה של כ-900 שקלים לעומת כ-510 שקלים - כפי שהוקצו לפני התיקון.

מדובר בתוספת תקציב משמעותית לישיבות הציונות הגבוהות בציונות הדתית, אשר כולן, ללא יוצא מן הכלל, עומדות על שיעורי גיוס גבוהים במיוחד לצה"ל. המהלך שמוביל סער נועד לבדל את ישיבות הציונות הדתית מאלו החרדיות ולהזרים אליהן תקציבים גבוהים יותר, בהתבסס על אחוז התלמידים המשרתים בצה"ל.

"הגיע הזמן לבטא את ההערכה, ההוקרה והחשיבות שהמדינה מייחסת לשירות הצבאי באמצעות תגמול לישיבות המשלבות לימוד תורה עם חינוך לשירות בצה"ל", אמר היום שר החינוך. נזכיר כי רק החודש החליט שר החינוך להגדיל את תקציבן של המדרשות התורניות בכ-25%, כשהתקציב גדל בפועל מ-10 מיליון שקלים בשנה שעברה ל-15 מיליון שקלים השנה.

מנכ"ל איגוד הישיבות הגבוהות הציוניות, אלדד עוזרי, ברך את שר החינוך על החלטתו ומסר כי "מדובר בהישג היסטורי, יום חג לעולם התורה הציוני. הכרה רשמית של משרד החינוך במפעל התורני הציוני- דתי. התוספת התקציבית תסייע רבות לישיבות הן להעמיד תלמידי-חכמים ציוניים-דתיים והן להמשיך ולחנך בדרכן להכרת ערכה הגדול של מדינת ישראל ושל השירות בצה"ל".