שר החינוך הגדיל משמעותית את תקציב המדרשות הדתיות

במהלך השנה האחרונה גדל התקציב בשיעור של 25%, בעקבות החלטתו של השר גדעון סער. תקצבי המדרשות התורניות לבנות עומד כיום על 15 מיליון שקלים בשנה

חדשות כיפה אורי פולק 01/11/11 15:33 ד בחשון התשעב

שר החינוך הגדיל משמעותית את תקציב המדרשות הדתיות
מתן רבי, צילום: מתן רבי

שר החינוך גדעון סער הגדיל את תקציב המדרשות התורניות לבנות בשיעור של 25%. התקציב המועבר למדרשות על ידי משרד החינוך גדל בפועל מ-10 מיליון שקלים בשנה שעברה ל-15 מיליון שקלים השנה. כמו כן הכניס משרד החינוך הקלות בהליך הבירוקרטי הנדרש לאישור תקציבן של המדרשות.

השבוע נפגש שר החינוך עם פורום המדרשות, המאגד 28 מדרשות תורנויות הפועלות ברחבי הארץ. במפגש, שהתקיים במדרשת "נשמת" בירושלים, נפגש השר סער עם 200 תלמידות הלומדות בבית המדרש והביע את החשיבות הרבה שהוא מוצא בלימודן בפרט ובמפעל המדרשות התורניות בכלל. "המדרשות התורנויות הן מנוע רב עוצמה בחברה הישראלית", אמר סער לתלמידות.

עוד אמר השר סער כי תמיכתו במדרשות נובעת מהשקפתו, כי "התורה שייכת לכולם - כמו שהיא שייכת לדתיים, היא שייכת גם לחילונים, לנשים ולגברים כאחד. יש מקום שכולם ילמדו את המקורות והשורשים של עמנו". לדבריו, תקציב לימודי היהדות גדל בעקבות החלטתו גם במגזר החילנוי.

"הביטחון של עתידנו קשור בחינוך", ציין השר סער, "אמנם חשוב שיהיה לנו גם כוח טכנולוגי וכלכלי, אך מה ששמר עלינו ועוצמתנו כעם במשך הדורות היו שני ערכים משמעותיים: הזיכרון ההיסטורי שלנו כעם והיעוד המשותף. אסור לנו לאבד את הערכים הללו גם לאחר שחזרנו לארץ, ולכן לנושא החינוך לערכים יש חשיבות משמעותית ביותר בקשר לעוצמתנו כעם, שהוא היתרון היחסי שלנו".

ניר אורבך, יו"ר פורום המדרשות התורניות לבנות, בירך על החלטת שר החינוך ואמר כי המדרשות "הן המהפכה הגדולה של הדור האחרון בציונות הדתית. הן התוצרים האמיתיים של החינוך הממלכתי דתי ביחס למרכזיותה של האישה בכל תחומי החיים".