שר הביטחון משה יעלון פורש מתפקידו ומהכנסת

יעלון שתפקידו הוצע אתמול לאביגדור ליברמן הודיע היום על התפטרותו מהממשלה ומהכנסת. את מקומו ברשימת הליכוד ימלא פעיל הר הבית, יהודה גליק

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 20/05/16 09:30 יב באייר התשעו

שר הביטחון משה יעלון פורש מתפקידו ומהכנסת
Amit Shabi/POOL, צילום: Amit Shabi/POOL

שר הביטחון, משה בוגי יעלון הודיע הבוקר על התפטרותו מהממשלה ומהכנסת. ‏"הודעתי הבוקר לרה"מ כי בעקבות התנהלותו בהתפתחויות האחרונות, ונוכח חוסר האמון בו, אני מתפטר מהממשלה ומהכנסת ונוטל פסק זמן מהחיים הפוליטיים", אמר יעלון בהודעתו לתקשורת.

בין נתניהו ליעלון היו בתקופה האחרונה יחסים מתוחים שהגיעו לשיאם כאשר נתניהו הציע אתמול לאביגדור ליברמן את תיק הביטחון על חשבונו של יעלון.

להתפטרותו של יעלון יש אפקט נוסף, פעיל הר הבית, יהודה גליק שנמצא במקום הבא ברשימת הליכוד ייכנס לכנסת. בעבר הוא כבר היה כמה פעמים על סיפו של המשכן, אך נתניהו שלא היה מעוניין לראות את גליק בין חברי הכנסת של הליכוד מנע זאת באמצעות תמרונים פוליטיים. הפעם נראה כי התפטרותו של יעלון לא תוכל להימנע וגליק יוכל סוף סוף ללבוש את החליפה המיוחלת.

ח"כ מוטי יוגב, מהבית היהודי, הגיב הבוקר על הודעת ההתפטרות של יעלון: "במילה אחת: חבל. שר הביטחון משה בוגי יעלון איש ישר דרך, מקצוען ואחראי שפעל רבות בשנים לחיזוק ביטחון ישראל, גם לחיזוקה של ההתיישבות. מיצר על התפטרותו. אין לי ספק שמשה בוגי יעלון יתרום עוד רבות מכוחותיו לעם ומדינת ישראל".

בשעה 12:00 ימסור יעלון הצהרה לתקשורת בקריה בה ככל הנראה יסביר את מהלכו. לפי גורמים במערכת הביטחון, ההתפטרות תוגש היום באופן רשמי ותיכנס לתוקף בתוך 48 שעות, בהתאם לחוק. לפי הפרוטוקול, ראש הממשלה יחליף את השר בתפקידו ויקבל את סמכויותיו עד למינוי השר החדש ככל הנראה ליברמן.