שר הבטחון ויועצו הפוליטי: מתנצלים בפני משפחת קליין

שר הביטחון, בוגי יעלון ויועצו הפוליטי, משה בן זקן פרסמו, כל אחד מהם בנפרד, פוסט התנצלות בפייסבוק בפני משפחת קליין וחזרו בהם מהדברים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/16 17:38 ז באייר התשעו

שר הבטחון ויועצו הפוליטי: מתנצלים בפני משפחת קליין
Emil Salman, פלאש 90, צילום: Emil Salman, פלאש 90

לפני כשעה פרסם שר הביטחון משה יעלון פוסט בפייסבוק בו הצהיר כי התנצל בפני משפחת קליין על הפוסט והוא נכתב שלא על דעתו. כך כתב יעלון: "שוחחתי לפני דקות אחדות עם שרה, רעייתו של רועי קליין ז"ל, ועם אהרון אביו, בעקבות פוסט אישי, פוגעני ומיותר שפרסם בשבוע שעבר אחד העובדים בלשכתי.

בשיחה הבהרתי להם כי אני מתנצל על הפרסום ומתנער לחלוטין מהדברים, שלא נכתבו על דעתי ואינם משקפים את עמדת מערכת הביטחון וצה"ל, כמו גם את עמדתי ואת הוקרתי לרועי ולמורשת הגבורה שהותיר אחריו. הערתי על כך לעובד, שהסיר את הפוסט עוד באותו הערב".

משה בן זקן, היועץ הפוליטי שחולל את הסערה פרסם גם כן פוסט התנצלות בפייסבוק והודיע כי "בימים הקרובים אעלה להדליק נר נשמה ולומר פרק תהילים על קברם של רועי ושל שמעון. מי ייתן ונזכה להיות ראויים לקורבנם ולהשראתם".

עוד כתב בפוסט בן זקן: "ביום הזיכרון פרסמתי פוסט כאן בעמוד הפייסבוק הפרטי שלי. בשעות האחרונות, כשאני קורא אותו, קשה לי להבין איך לא הייתי רגיש מספיק לכך, שברצותי להעלות על נס את גיבור ישראל, חבר ילדות ונפש, שמעון דהן ז"ל, שחירף נפשו למות במלחמת לבנון השנייה, פגעתי בכבודו של גיבור ישראל אחר, רועי קליין ז"ל, שחירף נפשו באותו קרב, וקפץ על רימון מתוך ידיעה ברורה שייהרג, במטרה להציל את חיי חבריו.

אני מקבל לחלוטין את הביקורת על הפוסט והסרתי אותו מהרשת. אני מבקש להדגיש כי כתבתי את הדברים על דעת עצמי בלבד ולא על דעת שר הביטחון. הדברים נכתבו תוך סערת נפש, הנובעת מאווירת הכאב שמכה בי על נפילתו של שמעון בכל שנה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. שגיתי בכתיבת הפוסט ובתוכן שהופיע בו, ואני מתנצל על כך בפני משפחת קליין ובפני כל מי שנפגע.

בן זקן סיים את הפוסט במילים: "יהי זכרם של רועי ושמעון ברוך!".

(צילום: צילום מסך)