שר ביום - עורך חופות בלילה

השר הרשקוביץ קיבל היתר מיוחד ממבקר המדינה להמשיך ולערוך חופות

חדשות כיפה אפרת רוט-הלוי 23/08/09 00:00 ג באלול התשסט

שר ביום - עורך חופות בלילה
יחצ, צילום: יחצ

שר המדע, הרב פרופ הרשקוביץ, יושב ראש מפלגת "הבית היהודי", נזקק לאישור מיוחד מועדת ההיתרים של מבקר המדינה על מנת שיוכל לעסוק בעיסוק נוסף. עיסוקו הנוסף מוגדר כרב שכונת "אחוזה" בחיפה ומתוקף כך יוכל השר לשוב ולערוך חופות וקידושין במקביל לעבודתו בממשלה.

השר דניאל הרשקוביץ נבחר ליו"ר מפלגת "הבית היהודי" על ידי מועצה ציבורית עצמאית, מבין שלושה מועמדים אחרים, ונבחר לכנסת ה-18 . עם הצטרפות המפלגה לממשלה נקבע שהרשקוביץ ימונה לשר המדע. את עיסוקו כעורך חופות מתאר הרב כתחביב.


יש סיכוי שישלח רב מחליף (צילום:צמ-צם)


השר משמש כרב בעמותת "צהר" ומתוך כך הצהיר כי אינו גובה תשלום על עריכת חופות, וכי מדובר בפעילות התנדבותית. עד כה הוא חיתן כ-750 זוגות.

אז איך מסתדרים עם ישיבות בכנסת ובממשלה, עבודה ציבורית, ועריכת חופות?.

העומס החדש בחייו של הרשקוביץ אכן מהווה בעיה. לזוגות הצעירים הוא אומר כי אכן יש סיכוי שלא יוכל להגיע לעריכת החופה. נשמע קצת מלחיץ? השר הודיע שהוא מתחייב לדאוג לרב חלופי מטעמו שיחליף אותו במקרי חירום דבר שכבר קרה.


למרות זאת, הרב הרשקוביץ נחשב עדיין כאהוב מאוד על הזוגות הצעירים. "רב שעושה הכל ישר ולעניין" כתבו גולשים באתר "מתחתנים למען מתחתנים" על הרב, "בלי גימיקים מיותרים (בדיחות או שירים), העביר לנו חופה בצורה מאוד מרגשת.לפני החתונה נפגשנו עם הרב בביתו להסבר על מהלך החופה. בחופה עצמה נושא דרשה חביבה, ומאפשר גם לכלה לתת טבעת לחתן.לא מוכן לקחת שקל על החופה- אם המקום קרוב לחיפה- גם לא הוצאות נסיעה."

"יש לי סיפוק אדיר ותחושת שליחות כשאני מסייע להקים בית יהודי בישראל" אומר יו"ר מפלגת "הבית היהודי". לצערי נאלצתי להוריד את מינון עריכת החופות מאז שמוניתי ליו"ר המפלגה ולשר בממשלה, וכבר יותר מפעם אחת ביקשתי ברגע האחרון מרב אחר לערוך חופה במקומי, מכיוון שעיתותיי לא בידיי".