שרנסקי לחברי הכנסת: תמכו בגיור בר השגה

ראש הסוכנות היהודית נתן שרנסקי פנה לחברי הכנסת וביקש כי יתמכו בחוק הגיור. "התבוללות היא עובדה קיימת בקהילות היהודיות בעולם. מוטלת עלינו החובה והאחריות לאפשר למי שקשרו ורוצים לקשור גורלם בגורלנו"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 07/07/14 14:45 ט בתמוז התשעד

שרנסקי לחברי הכנסת: תמכו בגיור בר השגה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרסקי פנה הבוקר (ב') במכתב לחברי הכנסת בבקשה כי יצביעו בעד חוק הגיור אשר היה אמור לעלות לדיון ולהצבעה ונדחה ברגע האחרון.

"אני פונה אליך בשעת מבחן זו, כיושב ראש הסוכנות היהודית, ומבקש ממך לתמוךבגיור בר השגה”, כתב שרנסקי. “מזה כשני עשורים פועלת הסוכנות היהודית להסרת מכשולים העומדים בפני עולים חדשים בבואם להתגייר ולהשתלב בחברה הישראלית. חוק הגיור המובא כעת אל שולחן הכנסת, הוא המשך חשוב של מדיניות זו”.

"גלי העלייה הגדולים של שנות ה- 90הגיעו אלינו לאחר דורות של דיכוי יהדות מכוון על ידי שלטון עריץ זר. בעלייה זו העלינו מעל למיליון עולים - מתוכם, למעלה משלוש מאות אלף זכאי חוק השבות, אשר מבחינה הלכתית אינם מוכרים כיהודים וכן גם כ-100,000 ילדים 'צברים' אשר נולדו בישראל,מתחנכים במערכת החינוך הישראלית ומשרתים בצבא ההגנה לישראל”, הוא מסביר במכתבו.

"חוק זה אינו חשוב רק ליוצאי ברית המועצות לשעבר”, הוא מבהיר. "יש להבין, כי התבוללות היא עובדה קיימת בקהילות היהודיות ברחבי העולם החופשי, ועל כן אין זה מקרי, שכל שנה מגיעים ארצה עשרות אלפי משתתפים בתוכניות החוויה הישראלית מאירופה ומצפון אמריקה, אשר אלפים מהם אינם יהודים לפי ההלכה. אם אנחנו במדינת ישראל, מעוניינים בהמשך קיבוץ גלויות, עלינו לזכור, כי אותם משתתפים בתוכניות אלו לוקחים בחשבון את נושא הגיור והאם הוא בר השגה עבורם במסגרת שיקולי עלייתם ארצה”.

"הרשויות בישראל, למרות ניסיונותיהן הכנים לאורך השנים, לא צלחו במתן פתרונות הולמים לאתגרים לאומיים אלה. ישראל היא מדינת כלל העם היהודי, ומוטלת עלינו החובה והאחריות לאפשר למי שקשרו ורוצים לקשור גורלם בגורלנו, גיור בר השגה, אשר יביא להשתלבותם המלאה בעם היהודי ובמדינת ישראל”, מוסיף שרסקי. "זו העת לפעול מתוך אחריות לאומית כלפי העולים שהבאנו, כלפי העולים שעוד נביא בעתיד וכלפי העם היהודי שמבקש מאתנו לקבל את בניו בזרועות פתוחות, ולאפשר גיור הלכתי אחיד ובר השגה לכלל המבקשים להצטרף לעם היהודי”, מסכם שרנסקי.

כזכור, היום (ב') בצהריים אמורה הייתה להתקיים ישיבת וועדת חוק חוקה ומשפט בעניין חוק הגיור. כפי שפורסם ב'כיפה', חוק הגיור אמור היה לעלות להצבעה ללא הסכמת הצדדים.

רקע לפני קיום הוועדה הורה ראש הממשלה לבטל את הישיבה, זאת כפי הנראה על מנת שלא ליצור זירה מול בנט בנוסף לעימות עם ליברמן.