שריפה בישיבת חומש

לאור התקרית בישיבת חומש קורא השר אדלשטיין להקים מבני קבע במקום

חדשות כיפה אפרת רוט-הלוי 02/07/09 00:00 י בתמוז התשסט

שריפה בישיבת חומש
חומש תחילה, צילום: חומש תחילה

פורעים ערבים ניצלו את היעדרם של תלמידי הישיבה ב"חומש" ובזזו ושרפו את ספרי התורה וספרי הקודש שבמקום. מכל ספרי התורה שהיו במקום נותרה ערמה של אפר ודפים קרועים.

אותם פורעים שפרצו למקום לא נגעו בציוד הישיבה או ברהיטים, הפגיעה הייתה ממוקדת ומכוונת-ספרי התורה. "המראה היה נורא", אומר ראש הישיבה, הרב אלישמע כהן. "עשרות ספרי קודש - גמרות, חומשים וסידורים - היו שרופים כמעט לחלוטין".


שרידים שנשארו (צילום: חומש תחילה)


בחומש מתכננים לערוך הלוויה רבת משתתפים כנהוג לספרי התורה. יוסי דגן מארגון "חומש תחילה" סיפר כי תלמידי הישיבה אספו את שרידי הספרים השרופים: "תיערך לספרים השרופים הלוויה מכובדת, כפי שנפסק בהלכה לגבי ספרי קודש שנשרפו. אנו דורשים מראש הממשלה להורות להקים מיד ישוב רשמי גדול בחומש - זו צריכה להיות תשובה גאה ונכונה של ממשלה בישראל לחילול ה והשפלה לאומית".


ראש הישיבה הרב כהן מדגיש כי רבני ותלמידי הישיבה לא יישברו מהמעשה: "בשנה הבאה אנו נגדל הן בכמות והן באיכות. מבחינתו התיקון למעשה חמור זה של שריפת ספרי הקודש, הוא דווקא בהגברת אור התורה בחומש. התלמידים והאברכים שמצטרפים לישיבת חומש בשנה הבאה הם התשובה האמיתית לחילול ה של שריפת הספרים בחומש".

מאז תוכנית ההתנתקות בה פונה היישוב חומש מנסים צעירים רבים לשוב וליישב את היישוב. בחומש קיימת נוכחות קבועה של צעירים במקום, ומתקיימת בו ישיבה המפונה מדי כמה זמן על ידי כוחות הביטחון, ומוקמת מחדש.


במשך השנתיים האחרונות יצאו לאור שתי חוברות עיון המסכמות שיעורים ודברי תורה שנלמדו בישיבה, חוברות שזכו לתפוצה רחבה ביותר הן בישיבות והן בציבור הרחב.

"לצערי, האירוע החמור הינו תולדה של אנטישמיות קלאסית ומזכיר ימים חשוכים מהעבר". אומר שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, הממונה בין השאר על המאבק באנטישמיות מטעם ממשלת ישראל "מצער לחשוב שאילו היה אישור למבני קבע לשמירה רשמית נאותה לא היינו עדים לאירוע החמור.יש לדאוג להקמת מבנה קבע לישיבה בחומש ולהצבת שמירה רשמית נאותה במקום כדי שמקרים מאנטישמיים חמורים וקשים מסוג זה לא יישנו".