שריה דמסקי: יש גורמים שרוצים לסכל מועמדותי באמצעות שקרים

המועמד לתפקיד ראש מועצת שומרון מגיב לטענות בדבר הדרת נשים ואומר בראיון ל"כיפה", "העובדה שמוציאים עלי שקרים רק מחזקת אותי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/07/15 17:02 יט בתמוז התשעה

"יש גורמים שרוצים לסכל את מועמדותי באמצעו שקרים. אני מבחינתי משתדל שהמערכת תהיה נקיה אבל כנראה שיש כאלו שלא מעוניינים לעבוד כך", אומר שריה דמסקי, המועמד לתפקיד ראש המועצה האזורית שומרון בתגובה לטענות תושבים בשומרון על כך שהוא מדיר לכאורה נשים.

"האם נשים יכולות להתמודד? עובדה שכן", אומר דמסקי בראיון ל"כיפה". "אני נפגש עם עשרות נשים ביום שעוסקות בתפקידי מפתח בשומרון ובמדינת ישראל. אין לי שום בעיה עם נשים בתפקידים ציבוריים. הייתה בזמנו אישה, תושבת היישוב, ששאלה את הרב שאלה פרטית אם היא יכולה להתמודד והעדפתי לא להתערב בדבר שאין לי אליו קשר. העובדה שהרב לבנון קבע מה שקבע לא קשורה לתפקודי הציבורי. הרב לבנון אמר לי כבר לפני עשר שנים שההחלטות הציבוריות הן החלטות שאני צריך לקבל בעצמי".

לדבריו, "העובדה שמוציאים עלי שקרים רק מחזקת אולי. יש כל הזמן שקרים ואני לא מתייחס לכך. מבחינתי צריך ללמוד לעבוד יחד ולא לתקוף אחד את השני באופן אישי".

דמסקי מתייחס לבחירות הקרובות, ומבהיר כי הוא מודע לכך שההתמודדות מול יוסי דגן, ראש המועצה בפועל, תהיה קשה, אך בהחלט יש לו סיכוי. "אני לא מתאבד שיעי. לא הייתי נכנס בהתמודדות אישית וציבורית לא פשוטה, בהתמודדות עם שקרים, אם לא היה סיכוי. אני עובד קשה ובעזרת השם גם אנצח".

"יש דברים שלא התנהלו בצורה תקינה בשומרון", הוא אומר בתשובה לשאלה מדוע לבחור בו לעומת יוסי דגן. "היתרון שלי הוא שאני מגיע מבחוץ, חדש. אני לא כבול לשום דבר ולא מחויב לשום דבר. יש דברים במועצה שצריך לגדוע ויש דברים שצריך לחזק". הוא מסרב להתייחס ישירות לתפקודו של יוסי דגן אך אומר, "אדם שנמצא במערכת שנים ארוכות הידיים שלו כבולות בנושאים שונים. הידיים שלי לא כבולות".

"יש לי ניסיון של עשור בתור יו"ר מזכירות היישוב אלון מורה, שנים של עבודה במשרדי ממשלה וכן סיפקתי שירותים למועצת שומרון. נכון שאני לא מכיר את אחרון העובדים אבל אני מתמשק עם מערכות המועצה כבר 15 שנה, עבדתי עם המועצה, והניסיון שלי הוא מעבר לניסיון צר של אדם שעבד רק במועצה ואין לו ניסיון מבחוץ", הוא מוסיף ופורס את מטרותיו לשנים הקרובות - פיתוח והתיישבות, חיזוק ההתיישבות בגושי השומרון בכל הקשור לחינוך, הפנאי, התרבות והרפואה. "אני איש של שיתופי פעולה. צריך לייחד את השומרון, אך יחד עם זאת למצוא מקום לעשות שיתופי פעולה.