שרה תחיה ביגל: "גם תתן לבן שלך לרצוח וגם אחרי זה תגן על הבית?"

שרה תחיה ביגל הגיבה להחלטת הממשלה שלא להרוס את ביתו של המחבל שרצח את אביה ואחיה "אנחנו גרים במדינה יהודית, וההחלטות האלה הן לדעתי שגויות"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/02/16 18:03 טו באדר א'

שרה תחיה ביגל: "גם תתן לבן שלך לרצוח וגם אחרי זה תגן על הבית?"
מתוך האלבום המשפחתי, צילום: מתוך האלבום המשפחתי

שרה תחיה ביגל הגיבה להחלטת הממשלה שלא להרוס את ביתו של המחבל שרצח את אביה ואחיה, בנימוק שאביו הסגיר אותו ובכך סייע בתפישתו. ביגל סיפרה כי "אמנם אביו הסגיר אותו אבל הוא הסגיר אותו אחרי המעשה. הוא ידע על זה גם לפני" כך אמרה היום (ד') בראיון לגלי ישראל.

ביגל אמרה כי הרס הבית לא באמת הרתיע את אביו של המחבל, שעשה מעשה נוראי: "ההטבה הזאת שניתנת לו שביתו לא יהרס כי הוא קצת עזר לנו שהמחבל לא ישוטט עכשיו במדינה עוד יום יומיים או כמה שעות היא הטבה קטנה לעומת המעשה הנורא שהוא עשה. אם הוא היה רוצה להגן על עצמו וזה מה שהרתיע אותו הרס הבתים הוא היה עושה את זה כמה שעות לפני. בחר לעשות את זה אחרי וההטבה הזאת לא מגיעה לו."

ביגל הוסיפה ואמרה כי ההחלטה לא להרוס את בית המחבל, היא טעות: "כל החלטה כזאת של הטבה בתנאים, זה בעצם הרעה בתנאים לי ואני האזרחית פה, ואני צריכה לגור פה. אני היהודייה. אנחנו גרים במדינה יהודית, וההחלטות האלה הן לדעתי שגויות, מי אני הקטנה שתגיד, אבל הן שגויות לדעתי. וזה עוד פגיעה, ושוב מציף את אותן רגשות."

ביגל שיתפה בראיון כי בפגישתה עם ראש הממשלה לאחר הרצח "הוא אמר לנו שמחבל שרצח, לא פצע, מחבל שרצח ביתו ייהרס. הוא לא הגיע לסעיף הזה, כנראה הוא לא רצה לעלות את זה שמה או שעוד לא הגיעה ההחלטה הזאת."

לסיום, ביגל הסכימה כי "זה נכון שהאב עשה כאן משהו אולי קצת לפנים לשורת הדין מבחינתו. אז אולי מגיעה לו איזו הטבה כלשהי, איזה פיצוי כספי על ההרס, הרס הבית חלקית כמובן לא מלא, אבל ככה שלא יקבל אף עונש? אף הריסת בית? זה נראה לי מוגזם. הרי הוא ידע. (...). אם אתה רוצה למנוע ואתה בכל מקרה עושה משהו שנראה לך לפנים לשורת הדין כי הוא לא כפי שמצופה ממך, אז תעשה את זה לפני המאורע. אל תתפוס את שתי הציפורים ביחד. גם תתן לבן שלך לעשות רצח וגם אחרי זה תגן על הבית שלך."