שקד: שטרן מנסה לעשות הון תקשורתי על גבי

שרת המשפטים מגיבה לח"כ שטרן, שטען כי היא פוגעת בנשים באופן שיטתי. "מנסה לעשות הון תקשורתי באופן פופולסטי"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 15/02/16 11:27 ו באדר א'

שקד: שטרן מנסה לעשות הון תקשורתי על גבי
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

"צר לנו כי ח"כ שטרן מנסה לעשות הון תקשורתי באופן פופוליסטי על גבה של השרה שקד" כך נמסר מלשכתה של שרת המשפטים לאתר 'כיפה', זאת לאחר שאתמול פורסם, כי שקד לא תמכה בהכנסת נשים לוועדה למינוי רבנים.

לדבריה של השרה איילת שקד "החוק לא עבר בגלל ההסכם הקואליציוני שנחתם עם הכניסה לממשלה בנושאי דת ומדינה. בניגוד לנטען, השרה שקד נמנעה בהצבעה. אנו רוצים לעדכן את ח"כ שטרן כי יש עוד דרכים להתבלט גם באופוזיציה; יותר עשיה עצמית פחות תקיפת אחרים" אמרו בלשכה .

עוד נמסר מלשכתה של שקד, כי השרה פועלת ותמשיך לפעול למען נשים: "השרה שקד פעלה בכנסת הקודמת והנוכחית למען נשים. הן בקידום נשים ערביות וחרדיות בשוק העבודה, הן בפרויקט השוואת אגרות בדיני משפחה, במינוי כ 30 נשים לשפיטה בשנה האחרונה, באיתור מועמדת קאדית לבית הדין הקאדי, בחוק המסייע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בסיוע משפטי ועוד".

כזכור, ועדת השרים לחקיקה שבראשותה של שקד, דחתה אתמול (א') את הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן לצירוף 20 אחוז נשים לגוף הבוחר את הרבנים הראשיים.

על פי החוק שנדחה, יורחב הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים, ומספר החברים בו יעלה מ-150 ל-200. לאחר שבמשך שנים לא זכו הנשים לכל ייצוג בגוף זה, וגם כיום, הן מהוות רק כ-2% מחבריו . מכיוון שלמעלה ממחצית מהגוף הבוחר מורכב מרבנים, נוצרת "אפליה מובנית", המדירה את הנשים ממנו באופן אוטומטי.