אלעזר שטרן: "איילת שקד פוגעת בנשים באופן שיטתי"

שטרן אמר את הדברים לאחר ששקד גנזה את החוק המחייב לצרף נשים לגוף הבוחר את הרבנים הראשיים. "עבור שרת המשפטים נשים טובות רק להצבעה בפריימריס"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 14/02/16 20:52 ה באדר א'

אלעזר שטרן: "איילת שקד פוגעת בנשים באופן שיטתי"
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

בפעם השנייה, שרת המשפטים איילת שקד מונעת צירוף נשים לגוף הבוחר את הרבנים הראשיים. ועדת השרים לחקיקה שבראשותה דחתה היום (א') את הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן לצירוף 20 אחוז נשים לגוף הבוחר את הרבנים הראשיים.

על פי החוק שנדחה היום בוועדת השרים יורחב הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים, ומספר החברים בו יעלה מ-150 ל-200. לאחר שבמשך שנים לא זכו הנשים לכל ייצוג בגוף זה, וגם כיום, הן מהוות רק כ-2% מחבריו . מכיוון שלמעלה ממחצית מהגוף הבוחר מורכב מרבנים, נוצרת "אפליה מובנית", המדירה את הנשים ממנו באופן אוטומטי.

שקד הצביעה נגד ההצעה זאת לאחר שבהיותה יו"ר סיעת הבית היהודי, טרם בחירת הרבנים הראשיים הנוכחיים, היא השתמשה בווטו שניתן אז לבית היהודי בהסכמים הקואליציוניים והטילה וטו על הצעת החוק של ח"כ שטרן שסללה אז את הדרך לבחירת רבנים ראשיים חרדים.

"בפעם הקודמת הבית היהודי שיחק את תפקיד החרדים בממשלה והביא לבחירת רבנים ראשיים שקוראים לנשים לא לשרת בצה"ל ושבונים בתי דין שמתעללים בנשים", אמר ח"כ שטרן. "הפעם איילת שקד היא שרת המשפטים של מדינת ישראל וכנראה שאת התפקיד שלה היא קנתה רק כדי לשלם את האתנן הזה לחרדים". שטרן הוסיף כי גם הציונות הדתית לא יכולה לשלים עם האפליה הזו של נשים. "מה ביקשנו? 20% נשים בגוף שבוחר את הרבנים שבסופו של דבר משפיעים בעיקר על חיי הנשים במדינת ישראל. ציפיתי מהשרה שקד שלא תיתן יד להפלייה המתמשכת הזו ובטח שלא בצורה שיטתית".

ח"כ שטרן ציין כי הצעת החוק לצירוף נשים הועלתה כעת לא כדי להביך את שרת המשפטים אלא מכיוון שידע שהלחצים יהיו פחות גדולים כשאין בחירות לרבנים ראשיים בפתח. "היא אפילו לא ניסתה להתעמת עם החוק. מה היא תאמר לכל כך הרבה נשים דתיות שהצביעו עבורה בכדי שתדאג לייצוג שלהן?".

"הבית היהודי הזניח את תפקידו בשמירה על אופייה היהודי של מדינת ישראל ומוביל החלטות שמרחיקות נשים ואנשים מלרצות כל קשר עם היהדות במדינת ישראל. עצוב שדווקא היא, שהייתה אמורה לייצג את הצד החילוני בבית היהודי, מהווה אכזבה קשה מאד ומביאה את הערכים הקיצוניים ביותר ביהדות גם לבית היהודי וגם לוועדת השרים לענייני חקיקה".