שקד אישרה מינוי דיינים זמניים לבית הדין הרבני הגדול

חודש לאחר חשיפת "כיפה" כי אין הרכבים בבית הדין הרבני הגדול, חתמה הבוקר (ב') שרת המשפטים על מינוי דיינים חדשים, ביניהם הרב אליעזר איגרא, שהתמודד על תפקיד הרב הראשי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/06/15 10:11 יד בסיון התשעה

שקד אישרה מינוי דיינים זמניים לבית הדין הרבני הגדול
מירי אמיתי, צילום: מירי אמיתי

חודש לאחר חשיפת 'כיפה' כי אין הרכבים בבית הדין הרבני הגדול, ולאחר הגשת בג"צ בנושא, חתמה הבוקר (ב') שרת המשפטים איילת שקד על מינוי דיינים לבית הדין הרבני הגדול.

שקד חתמה בתאום עם הראשון לציון הרב יצחק יוסף, נשיא בית הדין הרבני הגדול, על מינוי שלושה דיינים זמניים לבית הדין הגדול: הרב יעקב זמיר, הרב אליעזר איגרא והרב אהרן כץ.

כחלק מתהליך ההקלה על העומסים במערכות בתי המשפט השונות נדרשה השרה לחתימה מהירה על מינויים אלו. "יש מחסור גדול בדיינים ועל כן קיימת חשיבות גדולה במינויים אלו. מקווה שמינוים יקל על העומסים בבית הדין הגדול", אמרה השרה.

הרב אליעזר איגרא, המשמש זה שנים כדיין ואב בית דין, היה אחד המועמדים לתפקיד הרב הראשי האשכנזי מטעם הציונות הדתית ואף זכה לתמיכת רבנים בכירים, ביניהם הרב דב ליאור.

כזכור, לפני כחודש נחשף ב'כיפה' כי בית הדין הרבני הגדול משותק לאחר שלא נותרו הרכבים של דיינים, זאת בעקבות היעדרותם של שניים מהדיינים בשל מחלה. “הרבנים הראשיים עמוסים עד מעל הראש, בשבוע שעבר הם הודיעו כי לא יהיו מסוגלים לעמוד בכמות הדיונים. זו ממש קטסטרופה. אם מישהו רוצה לתקוע תיק הוא מגיש ערעור והתיק יתקע למשך שנים. זה מחדל עצום", אמר אז בכיר ברבנות הראשית ל'כיפה'.

בשבוע שעבר עתר ארגון 'מבוי סתום' לבג"צ בשמה של מסורבת גט, שערעורה אינו מטופל עקב חוסר תפקוד בית הדין הגדול ודרש: "חייבו את בית הדין הגדול לערעורים לדון בתיקה של מסורבת גט שמונה שנים, העומדת להיות מושלכת מביתה". בעתירה נכתב כי "בית הדין הרבני הגדול בהימנעותו מלקבוע דיון, גורם עינוי דין חמור לעותרת ועושה יד אחת עם סרבן הגט המתעלל גם כך באשתו".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הגיב על מינוי הדיינים הזמני: "אני מברך על מינוי הדיינים הזמניים לבית הדין הגדול. אמנם זו נחמה פורתא וסיוע קטן לעומת הצרכים הגדולים אך אני סמוך ובטוח שאם נמשיך בדרך של שיתוף פעולה בין המפלגות נוכל למנות מינויי קבע לבית הדין הגדול ולבית הדין הקטן, לתועלתם ולטובתם של כל אזרחי ישראל."