"שערי משפט" מקצצת במלגת בית המדרש וסוגרת את תוכנית "המסרגה"

מכללת "שערי משפט" החליטה לאחד חלק מתוכנית בית המדרש התורני עם בית המדרש החילוני - כשגם מלגות ההשתתפות קוצצו, לצד תוכנית ההעשרה "המסרגה". הסטודנטים הדתיים - מאוכזבים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 13/06/13 15:00 ה בתמוז התשעג

"שערי משפט" מקצצת במלגת בית המדרש וסוגרת את תוכנית "המסרגה"
שערי משפט, צילום: שערי משפט

מכללת ”שערי משפט“ מצמצמת את הפעילות התורנית: חלק מתוכנית בית המדרש שהפעילה המכללה בשנים האחרונות, בו השתתפו סטודנטים דתיים בלימוד תורה שבועי, אוחדהעם בית המדרש החילוני של המכללה - ”חברותא“. כמו כן, המלגה שהוענקה לסטודנטים אשר נרשמו ללימודים תורניים בבית המדרש, קוצצה מ-4,500 שקלים ל-4,000 שקלים.

עם זאת, הסטודנטים במכללה מתרעמים לא רק על הקיצוץ בתקציב המלגה אלא בעיקר על ההחלטה על איחוד בתי המדרש. ”במקום בית מדרש שמציע לימודים תורניים ברמה גבוהה יחסית שהצליחה לדבר אל סטודנטים רבים שהם בוגרי ישיבות ומכינות, החליטו לאחד אותנו עם בית מדרש חילוני, שעוסק ממילא בטקסטים ברמה נמוכה יותר ופחות מעמיקה“, אומר אחד הסטודנטים לכיפה. לדבריו, חלק מהסטודנטים החליטו לוותר על המלגה ולהחרים את בית המדרש החדש, גם בגלל קיצוץ המלגה אך בעיקר בשל תוכנית הלימודים שלו.

במכללה הסבירו כי מדובר באיחוד של יחידה חינוכית חדשה אחת בבית המדרש, המשותפת לדתיים וחילונים, שתעסוק בנושאים ישראליים מנקודת מבט יהודית.

פגיעה ברמה התורנית, סטודנטים ב"שערי משפט" (צילום: שערי משפט)

כמו כן החליטו במכללה לסגור את תוכנית ההעשרה ”המסרגה“ - שאיחדה את הסטודנטים הדתיים ב“שערי משפט“ ועסקה בתרבות פנאי, אך גם בהרצאות חינוכיות, בדיונים פוליטיים מעשירים ובגיבוש חברתי של הסטודנטים. גם תוכנית זו העניקה מלגות למשתתפיה, בגובה של כ-2,000 שקלים, אך כעת הוחלט לסגור אותה מנימוקים של ”חוסר תקציב“.

בית המדרש של מכללת ”שערי משפט“ הוקם בשנת תשס“ט והפך מאז לספינת הדגל של המכללה, בפנייה אל הקהל הדתי-לאומי. בית המדרש קיים לימודים בחברותות בבקרים ובשעות אחר הצהריים, בהנחיית ראש בית המדרש, הרב אביחי קצין. הרב קצין ימשיך להוביל כעת את התוכנית המשולבת החדשה, בתקווה לנסות ולמשוך בכל זאת את הסטודנטים הדתיים ב“שערי משפט“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן