ש"ס נגד המתנחלת

תרצה יהודה מבית אל מונתה למפקחת על זרם החינוך החרדי, בש"ס זועמים.

חדשות כיפה יאיר פלדמן 24/12/08 00:00 כז בכסלו התשסט

מפקחת דתית לאומית מהיישוב בית אל ב גורמת לסערה בקרב אנשי ש"ס. המפקחת, תרצה יהודה, ששימשה עד כה כמפקחת קליטת עלייה של משרד החינוך במחוז ירושלים, מונתה השבוע למפקחת על בתי הספר היסודיים בחינוך המוכר שאינו רשמי, או בשמו העממי - החינוך החרדי. גורמים המקורבים לשר משולם נהרי מש"ס, טענו כי המינוי נעשה השבוע על ידי השרה יולי תמיר. בשיחה לכיפה טענו הגורמים כי מדובר במחטף, וכי מינוי מפקחת מהציבור הדתי לאומי לתפקיד הכולל ברובו בתי ספר חרדיים, מצביע על אטימותו של משרד החינוך.

מה הבעיה במינוי אישה דתית לאומית לתפקיד הכולל עבודה מול הציבור החרדי?

"במגזר החרדי יש מורכבות. לדוגמא, אם המפקחת מגיעה, היא לא מבינה את חשיבות התפילה או הערכים שבתי הספר החרדים מעבירים, את תוכניות הלימוד שמותאמות להם. אנחנו לא פוסלים אותה, אנחנו רק אומרים שזה דבר לגיטימי שמי שמכיר את המערכת ואת הצרכים שלה יהיה האחראי עליה. עוד דוגמא: מפקחת לא תיכנס לכיתות ז-ח של בנים בבתי הספר החרדיים. יש אצלנו הפרדה בין נשים לגברים. צריך מפקח לבנים, ומפקחת לבנות. ואין לזה קשר שזאת אישה, אין לנו בעיה עם זה שמדובר באישה".

המינוי גרר תגובות נזעמות מצד השר אלי ישי, שטען כי "המשרד קידש מטרה לנקוט בכל דרך אפשרית כדי להצר את צעדי המוסדות החרדיים ולהקשות על פיתוחם. הרי לא יתכן שהיו ממנים חרדי להיות מפקח על בתי הספר הדמוקרטיים או הערביים, אם כך, כיצד מינוי של אדם שאינו מבין את מערכות החינוך החרדיות ואינו מגיע מהמגזר כן מתקבל במשרד?". גורמים בש"ס הביעו חשש כי המינוי יביא להצרת צעדיהם של מוסדות התורה והחינוך החרדיים ודקדקנות יתר שתביא לקיצוצים חמורים במוסדות הללו

את תגובתה של תרצה יהודה לא ניתן היה להשיג עקב יציאתה לחופשה.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368