שמונה חודשי מאסר בפועל לאהוד אולמרט

שמונה חודשי מאסר בפועל נגזרו על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי, שיתווספו לשש שנות המאסר בפרשת הולילנד. אולמרט יערער על פסק הדין

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/05/15 08:53 ז בסיון התשעה

שמונה חודשי מאסר בפועל לאהוד אולמרט
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי גזר הבוקר (ב') שמונה חודשי מאסר בפועל ומאה אלף ש"ח קנס על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לאחר שהורשע בפרשת טלנסקי. גזר דין זה מתווסף לשש שנות מאסר בפועל שנגזרו על אולמרט בפרשת הולילנד. ראש הממשלה לשעבר צפוי לערער על פסק הדין.

בגזר הדין קבעו השופטים כי "לא ניתן להפריד בין עצם יצירת הקופה, כניסת הכספים בקופה והשימוש שנעשה בהם בהסתמך על הערכים המוגנים שהופרו על ידי הנאשם פעם ועוד פעם. איש ציבור, שר בממשלה, מקבל כספים במזומן, בדולרים, חלקם בקופה סודית, עושה בהם שימושים פרטיים, אינו מדווח לאיש, חוטא בעצמו, מחטיא את השירות הציבורי וללא דיווח. דגל שחור מתנוסס על התנהלות כזו".

במרץ האחרון הורשע אולמרט בעברות של מרמה והפרת אמונים בפרשת טלנסקי בבית המשפט המחוזי בירושלים, בהחלטה שהפכה את ההחלטה הקודמת.

שנה וחצי לאחר שזוכה, הרשיעו שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים את אולמרט במרמה, הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זאת 7 חודשים לאחר שתיק טלנסקי נפתח מחדש, לאחר שראש לשכתו שולה זקן חשפה הקלטות שמוכיחות לטענתה כי אולמרט השתמש בכספים שהועברו לו על ידי טלנסקי לצרכים אישיים ולא רק לצרכים פוליטיים.

השופטים יעקב צבן, משה סובל ורבקה פרידמן פלדמן קבעו כי "ביומני שולה זקן יש תכנים רלוונטים, הם בעלי משקל ממשי. פעמיים במהלך התקופה זקן קיבלה מקופה זו. מדובר בתוספת שנתית למשכורת", והבהירו כי מדובר בתכנים שמשנים את תוצאות המשפט.

החלטת השופטים הופכת את החלטת בית המשפט מיולי 2012 בה זוכה אולמרט מחמת הספק. ההקלטות של שולה זקן שהועלו לדיון בפרשת הולילנד, בה כזכור הורשע אולמרט ונגזרו עליו 6 שנות מאסר בפועל, גרמו לכך שבהחלטה תקדימית החזירו השופטים את התיק לבית המשפט המחוזי. מנגד, גם בהרשעה זו הסיפור לא הגיע לקיצו, מכיוון שכפי הנראה צפוי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לערער לבית המשפט העליון על גזר הדין.