שלמה ארצי לבית היהודי: הפרתם זכויות יוצרים

בקמפיין הבחירות של הבית היהודי לרשויות המקומיות השתמשו במפלגה שלא כדין במילות שיריו של הזמר הלאומי וללא אישורו. נציג מטעמו פנה לבית היהודי בדרישה לפיצוי כספי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/01/14 12:02 יד בשבט התשעד

שלמה ארצי לבית היהודי: הפרתם זכויות יוצרים
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

בימים אלו מנהל הזמר שלמה ארצי דין ודברים מול אנשי ה'בית היהודי' בעקבותיו טענותיו על הפרת זכויות יוצרים על ידי פעילי המפלגה בבחירות לרשויות המקומיות, כך חושף גלעד קוט בעיתון 'שביעי' שיתפרסם ביום שישי הקרוב.

שלושה חודשים לאחר הבחירות לרשויות המקומיות פנה בשבוע שעבר נציג מטעמו של שלמה ארצי למפלגת הבית היהודי בדרישה לקבל פיצוי כספי על שימוש במילות השיר 'ירח' לצורך פרסומים פוליטיים תוך כדי הפרת זכויות יוצרים. כזכור, בחלק מהערים והישובים בהם התקיימו בחירות השתמשו פעילי המפלגה הדתית לאומית בסלוגן 'אתמול היה טוב ויהיה גם מחר' הלקוח מתוך שירו המפורסם של הזמר. המילים פורסמו באלפי כרזות וכן במספר עיתונים ביום הבחירות עצמו כאשר אותיות המפלגה 'טב' מודגשות באותיות קידוש לבנה. קוט כותב כי כבר אז הגיעה פניה מטעמו של ארצי להורדת הפרסומים בעיתונים וברשתות החברתיות והכרזות הורדו בהתאם.

זו לא הפעם הראשונה בה 'הבית היהודי' מסתכסכת עם אמני ישראל. בקמפיין הבחירות של נפתלי בנט לראשות המפלגה נבחר הסלוגן 'משהו חדש מתחיל' שהוא גם שמו של אחד משיריו המפורסמים של הזמר דני רובס. אז לא הוגשה תביעה משפטית נגד בנט לאחר שמומחים משפטיים טענו שאין טעם להביא את הנושא לבית המשפט.

הפעם מבינים במפלגה כי יש לכאורה עילה לתביעה משפטית ועל כן הצדדים מנסים להגיע להסדר שיהיה במקובל על שני הצדדים. מהבית היהודי נמסר בתגובה לעיתון כי "ישנו עניין שנדון בין שני הצדדים. מעבר לזה לא נמסור פרטים נוספים.

עופר נברו, המטפל בתחם זכויות היוצרים של שלמה ארצי מסר כי "בימים אלו מתבררת הסוגיה המדוברת ובשלב זה אין אנו מעוניינים למסור פרטים נוספים".