שליחי חב"ד בקטמנדו: המראות קשים. משתדלים להרגיע למרות הכאוס הנורא

הרב חזקי וחני לפשיץ, שליחי חב"ד לקטמנדו, סיפרו כי מאות ישראלים נמצאים בבית חב"ד בעיר. "מבטיחים בעזרת השם לדאוג לכל אחד ואחת ממנותקי הקשר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/04/15 23:21 ו באייר התשעה

האסון בנפאל: לאחר צאת השבת הוציאו הרב חזקי וחני ליפשיץ, שליחי חב"ד לקטמנדו, נפאל, הודעה מטעמם בניסיון להרגיע את הרוחות בישראל בשל הרשימה בת כ-250 מנותקי קשר מישראל אשר עדיין לא יצרו קשר עם משפחותיהם.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/425201551772.mp4[/embed]

"בשעה 11:55 האדמה בקטמנדו נרעדה. משך דקות ארוכות הזדעזעה נפאל ועוד שעות ארוכות לא שקטה. אנחנו חווים עוד פה ושם רעידות משנה", סיפרו. "הפצעים עוד פתוחים, המראות כאן קשים והנפגעים רבים מאוד מאוד".

"מאות ישראלים נמצאים בבית חב"ד מהבוקר. אנו משתדלים לשמש להם כאן בית חם ומרגיע על אף הכאוס הגדול והנורא השורר בחוץ", סיפרו עוד הרב חזקי וחני ליפשיץ. "נפאל מנותקת לחלוטין מחשמל ומים ואנו נערכים כעת להלין את כולם לשנת לילה במתחם של בית חב"ד".

"המאמצים העיקרים שלנו כעת מתרכזים בלרכז רשימות של כל הישראלים הנמצאים כעת בנפאל . מי בפוקרה (שם התרחשה רעידת האדמה ח"ג) מי בכפרים, מי בהרים".

בחודשים האחרונים, בעקבות האסון בהימלאיה, בו מצאו את מותם ארבעה ישראלים לפני כחצי שנה, מבצעים בבית חב"ד פרויקט בו הם שולחים עם המטיילים אמצעי איתור, ולדברי שליחי חב"ד הם עושים מאמצים לאתר את המטפסים בהרים במדינה. על פי דיווח, בעקבות רעידת האדמה אירעה מפולת שלגים באוורסט ולפחות 20 מטיילים נהרגו. "פרויקט הלווינים ששלחנו עם המטפסים בהרים מסייע לנו כעת לדעת מה מצבם. כל אחד בטרק בו הוא נמצא. אנו נמצאים עם הרבה מהם בקשר מתמיד מרגע האסון"

"עיקר המאמצים שלנו מתרכז כעת בלנהל רשימות של ישראלים מנותקי קשר. מבטיחים בעזרת השם לדאוג לכל אחד ואחת", מספרים עוד שליחי חב"ד. "הזמנו גם את השכנים הנפאלים המבוהלים ומחוסרי הבתים לבוא ולאכול איתנו ומשפחות הזקוקות ללינה מוזמנות גם כן למתחם שלנו.

"נכון לעכשיו שדה התעופה סגור", מסכמים הרב חזקי וחני ליפשיץ את הודעתם. "נמשיך לעדכן. שיהיו רק בשורות טובות".